ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Νέο Toyota Yaris: Φρέσκο και ανανεωμένο!

yaris bitone 01Το λανσάρισμα της ανανεωμένης οικογένειας Yaris θα δώσει περαιτέρω ώθηση στο μικρό hatchback της Toyota.

Είναι γεγονός ότι το αυτοκίνητο συνέχισε να αυξάνει το μερίδιό του στην κατηγορία B (supermini) στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης από το 2011 που λανσαρίστηκε η τρίτη γενιά του μοντέλου, ξεπερνώντας πέρσι το 6,5% και τις 208.000 μονάδες.

 

Η επίδοση αυτή αποτελεί μία ισχυρή βάση που θα ενισχύσει το κύρος του και θα διευρύνει την απήχησή το σε νέους και όλο και πιο απαιτητικούς πελάτες σε ένα πολύ ανταγωνιστικό τμήμα της αγοράς. Σχεδίαση, ποιότητα, επιδόσεις και ασφάλεια είναι πρωταρχικά κριτήρια αγοράς και βρίσκονται στο επίκεντρο του προγράμματος βελτιώσεων Toyota.

Η υβριδική ισχύς παραμένει ένα μοναδικό επιχείρημα πωλήσεων για το μοντέλο, ένα σύστημα που αυτή τη στιγμή συγκεντρώνει πάνω από το 40% όλων των Ευρωπαϊκών πωλήσεων του νέου μοντέλου.

Το Yaris έχει μία ισχυρή Ευρωπαϊκή κληρονομιά, καθώς κατασκευάζεται στην παραγωγική μονάδα της Toyota (Toyota Motor Manufacturing France) στην Valenciennes από το 2001. Η παραγωγή πέρασε τα τρία εκατομμύρια μονάδες το 2016, με τα αυτοκίνητα, εκτός της Ευρώπης, να εξάγονται και σε όλο τον κόσμο, όπως Αφρική, Β. Αμερική και στις αγορές Μ. Ανατολής στην Ασία.

ΕΝΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ PROJECT, ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ

 Η Toyota ανέθεσε το σχεδιασμό του Yaris στο Ευρωπαϊκό στούντιο σχεδίασης, αντανακλώντας τη δύναμη και την ποιότητα της κατηγορίας Β στην περιοχή. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που οι αλλαγές που αποφασίστηκαν για το Yaris στην Ευρώπη θα υιοθετηθούν στο αδερφικό μοντέλο Vitz που κατασκευάζεται στην Ιαπωνία.

Επιχειρώντας κάτι πολύ πιο ουσιαστικό από ένα απλό “facelift” στη μέση του κύκλου ζωής, το πρόγραμμα των 90 εκατομμυρίων ευρώ περιλαμβάνει την υιοθέτηση 900 και πλέον νέων εξαρτημάτων για τη βελτίωση της σχεδίασης, των δυναμικών επιδόσεων και της ασφάλειας του αυτοκινήτου. Η νέα εμφάνιση με σημαντικές στιλιστικές αλλαγές μπροστά και πίσω, είναι προϊόν του στούντιο σχεδίασης  ED2 της Toyota στη Νότια Γαλλία.

ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΗ ΓΚΑΜΑ ΜΟΝΤΕΛΟΥ

Το νέο Yaris εκφράζει μία πιο έντονη στιλιστική άποψη, με νέα σχέδια εμπρός και πίσω που του χαρίζουν μεγαλύτερη σχεδιαστική αρμονία και προβάλλουν μία πιο ζωηρή και δυναμική εμφάνιση. Η αισθητική ανανέωση επιτυγχάνεται με λεπτομέρειες στο αμάξωμα και την καμπίνα και νέες χρωματικές επιλογές που αναδεικνύουν τα ήδη υψηλά επίπεδα αντιληπτής ποιότητας του μοντέλου.

Αλλαγές στο εσωτερικό δημιουργούν ένα πιο σύγχρονο περιβάλλον, κυρίως με νέες αποχρώσεις, ταπετσαρίες και βελτιώσεις στα όργανα και τα χειριστήρια. Όλες οι εκδόσεις πλην της Entry έχουν έγχρωμη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών TFT στον πίνακα οργάνων του οδηγού.

Ανάμεσα στις περισσότερες επιλογές είναι ένας νέος βενζινοκινητήρας 1.5-L, σχεδιασμένος να πληροί τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6c και τις μελλοντικές απαιτήσεις έγκρισης τύπου που έχουν να κάνουν με την οικονομία καυσίμου σε “πραγματικές συνθήκες”. Η νέα μονάδα αποδίδει 10% περισσότερη ισχύ και ροπή από τον προηγούμενο κινητήρα 1.33-L, με βελτιωμένη κατανάλωση έως 12%.

Η δέσμευση της Toyota να κάνει τα αυτοκίνητα ασφαλέστερα αντανακλάται σε όλες τις εκδόσεις του Yaris που εφοδιάζονται στάνταρ με τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, όπως Σύστημα Προ-Σύγκρουσης (Pre-Collision System) με Αυτόνομο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Autonomous Emergency Braking), Αυτόματη Μεγάλη Σκάλα Φώτων (Automatic High Beam), Ειδοποίηση Παρέκκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Alert) και  Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων (Road Sign Assist).

Σε ό,τι αφορά το υβριδικό μοντέλο, οι μηχανικοί επεδίωξαν να πετύχουν ακόμα πιο αθόρυβη λειτουργία, κυρίως κατά την επιτάχυνση, λανσάροντας μία σειρά μέτρων, όπως νέες βάσεις κινητήρα, μεγαλύτερος αποσβεστήρας περιστροφής κινητήρα, νέα εμπρός ημιαξόνια και υποπλαίσιο. Η σχεδίαση των νέων βάσεων του κινητήρα και οι ρυθμίσεις στα αμορτισέρ και το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση έχουν βελτιώσει την οδηγική άνεση του υβριδικού μοντέλου και την ακρίβεια διεύθυνσης.toyota yaris dynamic 36

Με το νέο Yaris, η Toyota δεν θέλησε απλά να βελτιώσει το αυτοκίνητο αλλά και να δημιουργήσει μία ισχυρότερη γκάμα που θα ικανοποιεί τις ανάγκες και προτιμήσεις μιας ευρύτερης και πιο επίλεκτης βάσης πελατών. Το νέο μοντέλο υιοθετεί νέα στρατηγική εκδόσεων η οποία εστιάζει σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, από την άριστη σχέση κόστους/απόδοσης (value for money) μέχρι σύγχρονο στυλ και φινέτσα. Νέες εκδόσεις Mid και Mid+ βρίσκονται στην καρδιά της γκάμας, ενώ τα νέα δίχρωμα μοντέλα (Bi-tone) προσφέρουν περισσότερες επιλογές  χρωματικών αντιθέσεων που λανσαρίστηκαν στη γκάμα το 2016. Επίσης περιλαμβάνεται η έκδοση Chic, που προσθέτει μία νότα φινέτσας στο στυλ και τις λεπτομέρειες του αυτοκινήτου.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ

 Η σχεδίαση είναι θέμα ζωτικής σημασίας για τους πελάτες της κατηγορίας B και η ομάδα του Ευρωπαϊκού κέντρου σχεδίασης ED2 της Toyota θέλησε να δώσει στο νέο Yaris μία πιο δυναμική εμφάνιση με περισσότερο ‘νεύρο’, που παράλληλα θα αποπνέει φινέτσα και ποιότητα. Για το σκοπό αυτό, τα εμπρός και πίσω τμήμα του αυτοκινήτου αποκτά νέα σχεδιαστική δομή με ισχυρότερη τρισδιάστατη ποιότητα, μεγαλύτερη έμφαση στις οριζόντιες γραμμές για τη δημιουργία οπτικού πλάτους, και χαμηλότερο κέντρο βάρους.

Το αποτέλεσμα είναι ένα πιο δυναμικό και συναρπαστικό σχήμα που μεγιστοποιεί τις αρετές των σχεδιαστικών αρχών της Toyota, Keen Look και Under Priority.

Ο επανασχεδιασμός του εμπρός τμήματος περιλαμβάνει νέο εμπρός προφυλακτήρα που δημιουργεί ένα σχήμα ‘καταμαράν’ με φαρδιά τμήματα να ρέουν προς τα κάτω από τις μονάδες των προβολέων, πλαισιώνοντας τη φαρδιά, τραπεζοειδή μάσκα. Έτσι δημιουργείται μία πιο έντονη φυσιογνωσία με τρισδιάστατη εντύπωση, αίσθηση αυξημένου πλάτους και στιβαρού πατήματος. Η απέριττη σχεδίαση της περιοχής γύρω από το κεντρικό έμβλημα της Toyota επιτείνει τη συνολική δυναμική εντύπωση.

Η μάσκα αποκτά νέα στοιχεία που συμβάλλουν στην πιο δυναμική εμφάνιση του νέου Yaris, με κυψελοειδή σχεδίαση για τις δίχρωμες εκδόσεις και διάταξη οριζόντιων μπαρών για τις υπόλοιπες που και πάλι χαρίζει μία πιο εντυπωσιακή, τρισδιάστατη εικόνα. Τα ενσωματωμένα κελύφη των προβολέων ομίχλης εκατέρωθεν της μάσκας έχουν επίσης επανασχεδιαστεί, με πιο συμπαγή υποδοχή και κάθετη γραμμή που ακολουθεί το περίγραμμα του προφυλακτήρα – περιλαμβάνοντας ένα λαμπερό, χρωμιωμένο διακοσμητικό σε ανώτερες εκδόσεις εξοπλισμού που προαιρετικά διατίθεται για τις μεσαίες εκδόσεις Mid.

ΝΕΑ ΣΧΕΔΙΑ ΠΡΟΒΟΛΕΩΝ

Οι νέοι προβολείς αναδεικνύουν τα στοιχεία Keen Look της εμπρός σχεδίασης, προσφέροντας μια εξατομικευμένη νυχτερινή παρουσία που εκφράζει αυτοπεποίθηση. Όπου υπάρχουν φώτα ημέρας LED, οδηγοί φώτων δημιουργούν ένα ‘διακεκομμένο’ πλαίσιο γύρω από το βασικό φως που ρέει ομαλά σε μία γραμμή. Αυτή η γραμμή εκτείνεται πέραν του κατόπτρου με ασορτί χρωμιωμένο διακοσμητικό που φτάνει μέχρι το κεντρικό έμβλημα της Toyota. Το στοιχείο αυτό διατίθεται στις ανώτερες εκδόσεις, ενώ στις Mid και Mid+ το διακεκομμένο σχέδιο δημιουργείται από λεπτές χρωμιωμένες μπάρες μέσα στο φωτιστικό σώμα.

ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΠΡΟΦΙΛ

 Το προφίλ του νέου Yaris παράγει πρόσθετο δυναμισμό με μεγαλύτερη έμφαση να δίνεται στη μεσαία γραμμή του αμαξώματος από μπροστά μέχρι πίσω. Εδώ, η πίσω πόρτα και τα πίσω φώτα συμβάλλουν στη δημιουργία μιας αίσθησης μεγαλύτερου μήκους και στιβαρότητας στο προφίλ του αυτοκινήτου. Υπάρχει επίσης ένα κάτω διακοσμητικό πόρτας που προσδίδει πιο σπορ εμφάνιση, οδηγώντας το βλέμμα ομαλά στη γραμμή των πίσω φώτων με φινίρισμα piano black ή chrome, ανάλογα με την έκδοση.

Η γκάμα ζαντών του νέου Yaris περιλαμβάνει τρία νέα σχέδια: ένα ασημί τάσι 15-ιντσών για την έκδοση Mid, μία πολυάκτινη ζάντα αλουμινίου 15-ιντσών για μοντέλα Mid+ και μία νέα ζάντα αλουμινίου 16 ιντσών με ειδικό φινίρισμα για το υβριδικό μοντέλο Chic.

ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΠΙΣΩ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΝΕΑ ΠΙΣΩ ΠΟΡΤΑ, ΠΡΟΦΥΛΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ  ΦΩΤΙΣΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΑ

Πίσω, η πιο έντονη αίσθηση ποιότητας αντανακλάται στη ισχυρότερη κεντρική μάζα, που δημιουργείται από τη νέα σχεδίαση πίσω πόρτας που φτάνει μέχρι την οριζόντια διάταξη των πίσω  φώτων που εκτείνονται από τα πίσω φτερά μέχρι την πόρτα. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν φως στοπ LED και πίσω φώτα με οδηγούς, επιβεβαιώνοντας την premium ποιότητα του Yaris ενώ, όπως τα εμπρός φώτα, παρουσιάζουν μία ιδιαίτερη νυχτερινή ταυτότητα.yaris det 01

Ακολουθώντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία του εμπρός τμήματος, μία αρχιτεκτονική “catamaran” δημιουργήθηκε στο πίσω τμήμα, με νέο προφυλακτήρα πλήρως εναρμονισμένο αισθητικά με τις γραμμές της πίσω πόρτας, δίνοντας την αίσθηση ενός χαμηλού κέντρου βάρους. Η ισχυρή σχεδιαστική ποιότητα υποστηρίζεται από τον επανασχεδιασμό της περιοχής που πλαισιώνει την πινακίδα κυκλοφορίας και την προσθήκη μαύρων διακοσμητικών λεπτομερειών στον κάτω προφυλακτήρα, με ανακλαστήρα που πλαισιώνεται από οριζόντιες και κάθετες μπάρες.

Δύο νέες αποχρώσεις  έχουν προστεθεί στη γκάμα του Yaris – Hydro Blue και Tokyo Red, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό σε δέκα.

ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ

Η έμφαση στις αλλαγές του εσωτερικού ήταν να διατηρηθεί η τολμηρή και μοντέρνα εμφάνιση της καμπίνας, με νέες ταπετσαρίες και διάκοσμο και αναβαθμισμένα όργανα και χειριστήρια με στόχο τη βέλτιστη εργονομία και απόδοση HMI (human-machine interface).

Ο πίνακας οργάνων του οδηγού έχει νέα διάταξη δύο αναλογικών οργάνων που πλαισιώνουν μία νέα έγχρωμη οθόνη TFT πολλαπλών πληροφοριών 4,2 ιντσών - στάνταρ από την έκδοση Mid. Διαφορετικές πληροφορίες και δεδομένα οχήματος μπορούν να επιλέγονται και να ρυθμίζονται μέσω των διακοπτών ελέγχου στο τριάκτινο τιμόνι, το οποίο φέρει νέα διακοσμητικά σε piano black (από τη Mid και πάνω). Ένα νέο χρωμιωμένο διακοσμητικό πλαισιώνει τα όργανα, προσδίδοντας μία πρόσθετη νότα ποιότητας.

Άλλες αλλαγές αφορούν τους νέους αεραγωγούς τύπου φτερωτής, τον μπλε φωτισμό οργάνων και μία πιο σύγχρονη εκδοχή της οθόνης πολυμέσων και των χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα, μαζί με δύο νέους διακόπτες που είναι πιο απέριττοι σε εμφάνιση και πιο εύχρηστοι σε λειτουργία.

ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

•             Το Yaris Hybrid παραμένει μοναδική πρόταση στην κατηγορία, με τις χαμηλότερες εκπομπές CO2

•             Μειωμένα επίπεδα θορύβων και κραδασμών για το νέο Yaris Hybrid με νέες βάσεις κινητήρα, αποσβεστήρα περιστροφής, εμπρός ημιαξόνια και υποπλαίσιο

•             Νέας σχεδίασης βάσεις κινητήρα, ρυθμίσεις αμορτισέρ και νέα χαρτογράφηση ηλεκτρικής υποβοήθησης συστήματος διεύθυνσης βελτιώνουν την οδηγική άνεση και ακρίβεια διεύθυνσης του Yaris Hybrid

•             Νέος βενζινοκινητήρας 1.5-L με VVT-iE, αποδίδει περισσότερη ισχύ και ροπή με μικρότερη κατανάλωση και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από την προηγούμενη μονάδα 1.33-L

•             Βελτίωση 12% στην οικονομία καυσίμου

ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Το Yaris παραμένει μοναδικό στην κατηγορία B που διατίθεται με υβριδικό σύστημα κίνησης.  Η κορυφαία και φιλική προς το χρήστη τεχνολογία της Toyota προσφέρει εξαιρετική κατανάλωση και τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων στην κατηγορία (από 75 g/km CO2).  Κατά την εξέλιξη του νέου Yaris, οι μηχανικοί της Toyota έλαβαν υπόψη την άποψη των πελατών για να κατανοήσουν πού έπρεπε να γίνουν βελτιώσεις που θα διασφάλιζαν μία ακόμα πιο αθόρυβη και άνετη εμπειρία με καλύτερη οδική συμπεριφορά και ακρίβεια διεύθυνσης.

ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΥΒΡΙΔΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ

Η Toyota χρησιμοποιεί ένα έξυπνο εργαλείο συλλογής δεδομένων για να βοηθήσει τους Ευρωπαίους εμπόρους να δείξουν στους πελάτες πώς λειτουργεί η υβριδική τεχνολογία και τα πραγματικά οφέλη που μπορεί να αποφέρει.

Το Driveco box ήδη χρησιμοποιείται σε επτά Ευρωπαϊκές αγορές για Υβριδικά μοντέλα όπως το Yaris Hybrid και προορίζεται για πιλοτικές δοκιμές σε εννέα ακόμα. Σαν ένα αυτόματο σύστημα καταγραφής δεδομένων οδηγού, συλλέγει δεδομένα για τις αποστάσεις των δοκιμαστικών διαδρομών, τους χρόνους και τις μέσες ταχύτητες, και επιπλέον την αναλογία του ταξιδιού στην οποία το αυτοκίνητο λειτουργεί σε πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα (EV mode), με μηδενική κατανάλωση καυσίμου και μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ο χρήστης μπορεί να κατεβάζει και να βλέπει τις πληροφορίες χρησιμοποιώντας ένα smartphone ή μία εφαρμογή tablet, μαζί με συγκρίσεις από προηγούμενες επιδόσεις και με τα επίπεδα που έχουν πετύχει άλλοι οδηγοί.yaris 1.5petrole 01

Το Driveco έχει ήδη καταγράψει δεδομένα από 900 Yaris Hybrid και πάνω από μισό εκατομμύρια χιλιόμετρα οδήγησης σε όλων των ειδών τα περιβάλλοντα, από κέντρα πόλεων μέχρι ορεινές διαδρομές. Τα συνδυασμένα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα αυτοκίνητα έχουν λειτουργήσει σε EV mode για πάνω από το 54% του χρόνου, επιτυγχάνοντας μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες 5,0 l/100 km.

ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΑΘΟΡΥΒΗ ΟΔΗΓΗΣΗ

Αν και τα υβριδικά μοντέλα Toyota φημίζονται για τον αθόρυβο χαρακτήρα τους, οι μηχανικοί του νέου Yaris έκαναν μία σχολαστική διερεύνηση, προκειμένου να διαπιστώσουν που θα μπορούσαν να γίνουν βελτιώσεις στα επίπεδα θορύβων και κραδασμών για μείωση των θορύβων από το χώρο του κινητήρα κατά την επιτάχυνση.

Αποτέλεσμα, μία ολοκληρωμένη σειρά μέτρων, όπως: ανασχεδιασμένες βάσεις κινητήρα, μεγαλύτερος αποσβεστήρας περιστροφής κινητήρα, νέα εμπρός ημιαξόνια, εμπρός υποπλαίσιο, αλλά και τροποποιημένο σύστημα εισαγωγής στο φιλτροκούτι.  Επιπλέον, το σύστημα εξαγωγής έχει προσαρμοστεί με ένα νέο μεσαίο σιλανσιέ.

ΟΔΗΓΙΚΗ ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Οι ανασχεδιασμένες βάσεις του κινητήρα αυξάνουν την οδηγική άνεση, περιορίζοντας τους κραδασμούς κατά την οδήγηση σε ανώμαλα οδοστρώματα. Αλλαγές έχουν γίνει και στις δυνάμεις απόσβεσης των αμορτισέρ και το σχέδιο των βαλβίδων με σκοπό τη βελτίωση της άνεσης και τη διατήρηση της αξιόπιστης συμπεριφοράς.

Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση έχει χαρτογραφηθεί εκ νέου για λιγότερη αίσθηση ‘τριβής’ και πιο ομαλή απόκριση στις εντολές του οδηγού. Η κατευθυντικότητα στις στροφές έχει βελτιωθεί με καλύτερη απόκριση του οχήματος στις εντολές του οδηγού.

ΝΕΟΣ ΒΕΝΖΙΝΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.5-L

Ο νέος κινητήρας 1,5lt είναι η καρδιά του νέου Yaris  και συνδυάζει τεχνολογίες αιχμής προσανατολισμένες στη μείωση της κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, στη συμμόρφωση με τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων, χωρίς όμως να γίνονται συμβιβασμοί στην οδηγική απόλαυση που προσφέρει. Ο κινητήρας αντικαθιστά το μηχανικό σύνολο των 1,33lt και ανήκει στην «οικογένεια» κινητήρων ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency) η οποία, όπως φαίνεται και από την περιγραφή της, στοχεύει στη μεγιστοποίηση του θερμικού βαθμού απόδοσης, κάτι που είναι και το κλειδί για το συνδυασμό υψηλής απόδοσης και εξαιρετικής οικονομίας. Αυτό γίνεται δυνατό χάρις στις παρακάτω τεχνολογίες:

-              Σύστημα μεταβλητού χρονισμού VVT-iE για εναλλαγή κύκλου λειτουργίας. Με την χρήση του επαναστατικού, ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος μεταβολής του χρονισμού των βαλβίδων VVT-iE ο κινητήρας μπορεί να εναλλάσσει τον κύκλο λειτουργίας του από Otto σε Atkinson και αντίστροφα. Έτσι, στα χαμηλά φορτία ο κινητήρας χρησιμοποιεί τον κύκλο Atkinson για μέγιστη οικονομία. Μόλις οι απαιτήσεις ισχύος αυξηθούν (π.χ. απότομη επιτάχυνση), μέσω του VVT-iE ο κύκλος λειτουργίας αλλάζει αστραπιαία σε κύκλο Otto για μέγιστη απόδοση και καλύτερες επιδόσεις.

-              Αυξημένη σχέση συμπίεσης και βελτιωμένη ανάμιξη του μίγματος στο θάλαμο καύσης. Χάρις στα ανασχεδιασμένα έμβολα και κυλινδροκεφαλή η σχέση συμπίεσης έχει αυξηθεί σε 13,5:1 και έχει βελτιωθεί η ανάμιξη του μίγματος στο θάλαμο καύσης, κάτι που συμβάλλει στην βελτίωση της ποιότητας και της ταχύτητας της καύσης, για καλύτερη απόδοση και μεγαλύτερη οικονομία.

-              Υδρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής και EGR. Για πρώτη φορά σε κινητήρα της κατηγορίας αυτής υιοθετείται σύστημα υδρόψυξης στην πολλαπλή εξαγωγής, ώστε να μειώνεται αποτελεσματικά η θερμοκρασία των καυσαερίων. Με τον τρόπο αυτό, και σε συνδυασμό με το επίσης υδρόψυκτο σύστημα EGR, μειώνονται οι ανάγκες εμπλουτισμού του μίγματος με καύσιμο (ειδικά στα υψηλά φορτία) και μειώνονται τόσο οι εκπομπές καυσαερίων όσο και η κατανάλωση.

-              Όπως και όλοι οι κινητήρες της «οικογένειας» ESTEC, έτσι και στο νέο σύνολο των 1,5lt έχει γίνει εκτεταμένη χρήση τεχνολογιών μείωσης τριβών στα κινούμενα μέρη του. 

Χάρις στις τεχνολογίες που ενσωματώνει, ο νέος κινητήρας 1,5lt επιτυγχάνει κορυφαίο θερμικό βαθμό απόδοσης 38,5% και αποδίδει 111Ps με ροπή 136Nm/4400rpm. Η απόδοση αυτή του επιτρέπει να βελτιώνει το χρόνο που απαιτείται για το 0-100km/η κατά 0,8sec σε σχέση με το προηγούμενο μοτέρ 1,33lt, πετυχαίνοντας όμως ταυτόχρονα μείωση της κατανάλωσης που φτάνει και το 12%. Επιπλέον, ο κινητήρας πληροί ήδη τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών καυσαερίων Euro6c. 

ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.4D-4D

Ο κινητήρας 1.4 diesel ωφελείται από δευτερεύουσες μετατροπές οι οποίες στοχεύουν στη μείωση θορύβων και κραδασμών: πρώτον, προσφέροντας καλύτερη μόνωση για το σύστημα εξαγωγής και δεύτερον χρησιμοποιώντας μία ανασχεδιασμένη βάσης κινητήρα τύπου ράβδου στρέψης για την έκδοση diesel.

Με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, πετυχαίνει τον ιδανικό συγκερασμό μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης.  Το Yaris φτάνει στην τελική ταχύτητα των 175 km/h με κατανάλωση μικτού κύκλου 3.5 l/100

ΑΣΦΑΛΕΙΑ

•             Συστήματα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense στο βασικό εξοπλισμό όλων των νέων μοντέλων Yaris

•             Το πακέτο περιλαμβάνει Pre-Collision System with Autonomous Emergency Braking, Automatic High Beam, Lane Departure Alert και Road Sign Assist*

•             Πίσω ζώνες ασφαλείας με περιοριστές φορτίου και προ-εντατήρες

TOYOTA SAFETY SENSE, ΒΑΣΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ800 2017 yaris grmn 04

Για την Toyota, η ασφάλεια αποτελεί πρωταρχική προτεραιότητα στη δέσμευσή της να κατασκευάζει όλο και καλύτερα αυτοκίνητα, διασφαλίζοντας ότι τα οφέλη των προηγμένων τεχνολογιών δεν περιορίζονται σε μοντέλα υψηλών προδιαγραφών, αλλά σε όλη τη γκάμα. Πιστή σε αυτή την αξία, συμπεριέλαβε το Toyota Safety Sense στο βασικό εξοπλισμό όλων των Yaris.

Αυτό διασφαλίζει ότι κάθε αυτοκίνητο της γκάμας εφοδιάζεται με συστήματα που μπορούν να βοηθήσουν στην αποφυγή ενός ατυχήματος ή να περιορίσουν τις συνέπειες του εάν είναι αναπόφευκτο. Το πακέτο περιλαμβάνει σύστημα προ-σύγκρουσης - Pre-Collision System με αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης - Autonomous Emergency Braking, αυτόματη ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας φώτων - Automatic High Beam, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας - Lane Departure Alert και, σε μοντέλα πάνω από την έκδοση Entry, αναγνώριση οδικής σήμανσης - Road Sign Assist.

Το Pre-Collision System χρησιμοποιεί λέιζερ που παρακολουθεί το δρόμο μπροστά και προειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση, προετοιμάζοντας παράλληλα τα φρένα (προ-φόρτιση) για τη στιγμή πίεσης του πεντάλ. Εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στην προειδοποίηση, το σύστημα θα ενεργοποιήσει το Autonomous Emergency Braking για να επιβραδύνει το όχημα και να μειώσει τις επιπτώσεις της σύγκρουσης.

Το Automatic High Beam ανιχνεύει τους προβολείς των αντίθετα ερχόμενων οχημάτων και τα πίσω φώτα των προπορευόμενων, και αλλάζει αυτόματα μεταξύ μεσαίας και μεγάλης σκάλας για να μην τυφλώνει τους άλλους οδηγούς, διατηρώντας παράλληλα το βέλτιστο δυνατό φωτισμό για νυχτερινή οδήγηση.

Το Lane Departure Alert παρακολουθεί τις σημάνσεις των λωρίδων στο οδόστρωμα και βοηθά στην αποφυγή ατυχημάτων που προκαλούνται από τυχαία μετακίνηση του οχήματος εκτός της λωρίδας του. Εάν το Yaris αρχίσει να παρεκκλίνει από τη λωρίδα του, χωρίς χρήση των φλας, το σύστημα εκδίδει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις για τον οδηγό.

Το Road Sign Assist συμβάλλει στην πληροφόρηση των οδηγών σχετικά με τις οδικές προειδοποιήσεις και εντολές, ακόμα και αν έχουν περάσει κάποιο σήμα χωρίς να το παρατηρήσουν. Το σύστημα αναγνωρίζει σήματα όπως όρια ταχύτητας και απαγορευτικά προσπέρασης, και τα προβάλλει στην έγχρωμη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών TFT στον πίνακα οργάνων. Εάν ο οδηγός υπερβεί το όριο ταχύτητας, το σύστημα θα ενεργοποιήσει μία προειδοποιητική λυχνία και ένα ηχητικό σήμα.

Για βελτίωση της ασφάλειας των επιβατών, οι πίσω ζώνες ασφαλείας εφοδιάζοντας τώρα με περιοριστές φορτίου και προεντατήρες. Τα προσκέφαλα έχουν επανασχεδιαστεί για να παρέχουν καλύτερη προστασία από τους τραυματισμούς σε μία οπίσθια σύγκρουση, όπως επίσης έχει βελτιωθεί και το σχήμα των αερόσακων οροφής. Η τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων είναι ευκολότερη με ρυθμίσεις στο σύστημα συγκράτησης Isofix ενώ υπάρχουν και σχετικές ετικέτες επισήμανσης.