ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Νέο Honda Type-R: Ανάβει φωτιές!

2017 Honda Civic Type R 7Το νέο Honda Civic Type R έχει κατασκευαστεί εξ αρχής για να προσφέρει την πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία στην κατηγορία hot hatch– στο δρόμο και στην πίστα.

Βασισμένο σε εντελώς νέες σχεδιαστικές αρχές , το Type R εξελίχθηκε παράλληλα με το νέο, με αμοιβαία οφέλη για τη δυναμική συμπεριφορά και την πολιτισμένη λειτουργία και των δύο εκδόσεων.

Συνεχίζει την κληρονομιά της οικογένειας μοντέλων hatchback υψηλών επιδόσεων της Honda, συνδυάζοντας τη γνήσια δυναμική της εμπρόσθιας κίνησης (FWD) με εντυπωσιακή σχεδίαση και μελετημένη αεροδυναμική.

Ένα νέο βολάν μονής μάζας σε συνδυασμό με το ‘στρωτό’ εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο μειώνει την αδράνεια του συμπλέκτη κατά 25%, και συνδυάζεται με μικρότερη τελική σχέση μετάδοσης κατά 7% για βελτιωμένη απόκριση κατά την επιτάχυνση. Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών κινητήρα-κιβωτίου εξαφανίζει τους κραδασμούς κατά τις αλλαγές λόγω μεγάλης διαφοράς στροφών, ενώ απογειώνει την απόλαυση της οδήγησης ενός σπορ αυτοκινήτου με μηχανικό κιβώτιο.

Ένα ελαφρύ, άκαμπτο αμάξωμα – προϊόν καινοτόμων, νέων τεχνικών σχεδιασμού & κατασκευής – συμπληρώνει το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το νέο, προηγμένο σύστημα ανάρτησης, συμβάλλοντας στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος.

Το προηγμένο σύστημα εμπρός ανάρτησης με γόνατα διπλού άξονα - Dual-Axis Strut μειώνει τη ροπή διεύθυνσης κατά την επιτάχυνση, βελτιώνει το στρίψιμο στο όριο και την αίσθηση του τιμονιού. Η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων του Type R βελτιώνει την οδηγική άνεση και την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.

Το σύστημα διεύθυνσης – κρεμαγιέρα με δύο πινιόν, μεταβλητού λόγου και με ηλεκτρική υποβοήθηση (Dual-Pinion Variable-Ratio Electric Power Steering)είναι νέο στο Type R, παρόμοιο με αυτό του στάνταρ Civic, αλλά με βελτιστοποιημένο μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού για να επιτυγχάνεται πιο άμεση απόκριση και αίσθημα ασφάλειας στις υψηλές ταχύτητες.

Η μέγιστη ισχύς από τον βελτιστοποιημένο και πιο πολιτισμένο κινητήρα 2.0-litreVTECTURBOείναι 320 PS στις 6.500rpm, και η μέγιστη ροπή 400Nmαπό 2.500rpmέως τις 4.500rpm. Η επιτάχυνση 0-100km/hγίνεται σε 5,7 δεύτερα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 272km/h, που σημαίνει ότι είναι το πιο γρήγορο, και με την καλύτερη επιτάχυνση μοντέλο στην κατηγορία του. Επίσης, είναι το ταχύτερο Type R που έχει περάσει ποτέ από το Nürburgring Nordschleife με χρόνο γύρου 7: 43.8.

Το 2017 Type R διαθέτει μεγαλύτερη σειρά προγραμμάτων οδήγησης, προσθέτοντας μία ρύθμιση ‘Comfort’ στο στάνταρ ‘Sport’ και στο ‘+R’ mode που προορίζεται για την αγωνιστική πίστα. Όλα προσαρμόζουν την ενδοτικότητα της ανάρτησης, τη γεωμετρία διεύθυνσης και την απόκριση του γκαζιού του αυτοκινήτου, ανάλογα με τις απαιτήσεις (on demand). Συγκριτικά με το προηγούμενο Type R, η σημαντικότερη διαφορά μεταξύ των δυνάμεων απόσβεσης κάθε προγράμματος προσφέρει τώρα μεγαλύτερη χρηστικότητα σε μεγαλύτερη ποικιλία οδικών συνθηκών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Comfort mode προσφέρει υψηλό βαθμό ενδοτικότητας, μαζί με πιο ομαλή απόκριση διεύθυνσης.

Οι επιθετικές γραμμές του TypeR δείχνουν απερίφραστα τα δυναμικό χαρακτήρα του. Φαρδύτερο, μακρύτερο και χαμηλότερο από όλους τους προκατόχους του, το νέο Civic έχει μικρότερους προβόλους και μυώδεις, στιβαρές γραμμές. Μία ζωηρή και επιθετική φυσιογνωμία, προτεταμένοι θόλοι των τροχών και ανάγλυφες εμπρός και πίσω εισαγωγές αέρα προδίδουν το σπορ χαρακτήρα του.

Το ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο περιλαμβάνει ένα λείο κάτω τμήμα αμαξώματος, εμπρός ‘aircurtain’, λεπτή πίσω πτέρυγα και γεννήτριες στροβιλισμών, τα λεγόμενα vortex generators στο πίσω άκρο της γραμμής οροφής. Αυτά τα χαρακτηριστικά πετυχαίνουν τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ άνωσης και αντίστασης στην κατηγορία, προσφέροντας ανώτερα επίπεδα ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες.

 Τα επίπεδα ποιότητας, άνεσης και θορύβων έχουν βελτιωθεί αισθητά στο εσωτερικό. Όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν αναβαθμισμένη ορατότητα και κορυφαία ευρυχωρία για να βιώνουν τις συναρπαστικές επιδόσεις του  TypeR, ενώ ο πλούσιος χώρος αποσκευών και το συρόμενο από το πλάι πρωτοποριακό κάλυμμα διασφαλίζουν την πρωτοκαθεδρία του σε επίπεδο πρακτικότητας και ευελιξίας στην κατηγορία σπορ hatchback.

Μυώδης, αεροδυναμική σχεδίαση για σπορ επιδόσεις

Βασισμένο στις αναλογίες χαμηλού ύψους και μεγάλου πλάτους του νέου Civic hatchback, το Type R ενισχύεται με μυώδη στιλιστικά στοιχεία και δυναμικές μετατροπές αμαξώματος που προσφέρουν κορυφαία αεροδυναμική απόδοση.

Το νέο Civic είναι κατά 165mmμακρύτερο, 36mmχαμηλότερο και 2mmφαρδύτερο από το μοντέλο προηγούμενης γενιάς. Οι αναλογίες του αναδεικνύουν τη χαρακτηριστική σχεδίαση και τα στιλιστικά στοιχεία του hothatch, και επιτρέπουν τη δημιουργία πιο ευρύχωρης καμπίνας χάρη στο μεγαλύτερο αποτύπωμα.

Διαθέτει πιο ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο από το προηγούμενο μοντέλο, και περιλαμβάνει ένα πιο λείο κάτω τμήμα αμαξώματος, αεραγωγούς τύπου ‘aircurtain’ προς τα εμπρός ελαστικά, μία λεπτή πίσω πτέρυγα και γεννήτριες στροβιλισμού στο πίσω άκρο της γραμμής οροφής. Το μυώδες, δυναμικό αμάξωμα προσφέρει την καλύτερη στην κατηγορία ισορροπία άνωσης και αντίστασης, συμβάλλοντας στη βελτιωμένη ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες.2017 Honda Civic Type R 13

Μπροστά, ο δυναμικός προφυλακτήρας επεκτείνεται από ένα μεγάλο σπλίτερ με εφέ ανθρακονημάτων, ενώ μία σπορ κόκκινη γραμμή περιβάλλει όλο το αυτοκίνητο. Πρόσθετες θυρίδες εισαγωγής αέρα προσθέτουν πλάτος στον προφυλακτήρα, και κυψελοειδή πλέγματα ολοκληρώνουν τις ανάγλυφες εισαγωγές αέρα.

Η δυναμική ερμηνεία της σχεδιαστικής ταυτότητας της Honda με τους εμπρός προβολείς, επιτείνεται με ένα νέο αεραγωγό στο ρύγχος του αυτοκινήτου. Όπως όλα τα προηγούμενα μοντέλα Type R, κοσμείται με το διάσημο κόκκινο σήμα ‘Η’ της Honda. Το νέο Civic  διαθέτει ελαφρύ αλουμινένιο καπό με ενσωματωμένο αεραγωγό, κεντρικά τοποθετημένο σε τραπεζοειδή υποδοχή. Το καπό ζυγίζει 5,3kgλιγότερο από όσο το ατσάλινο του στάνταρ πεντάθυρου μοντέλου.

Πλαϊνές ποδιές με εφε ανθρακονημάτων μεταξύ εμπρός και πίσω θόλων των τροχών είναι φαρδύτερες από της προηγούμενης γενιάς του Civic Type R. Οι θόλοι των τροχών φιλοξενούν ελαστικά μεγαλύτερων διαστάσεων, ενώ το φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο έχει αυξηθεί κατά 65mmστα 1.593mm.

Νέες ζάντες αλουμινίου 20-ιντσών σε berlina black, μοναδικές στο Type R, συμπληρώνουν τις οπτικές αλλαγές, και κοσμούν τους διευρυμένους θόλους των τροχών με ελαστικά 245/30 R20.

Ένας ‘ουσιαστικός’ ανθεκτικός διαχύτης με ανθρακονημάτινη εμφάνιση εκτείνεται κάτω από τον φαρδύτερο πίσω προφυλακτήρα, που πλαισιώνει τρεις πλήρως λειτουργικές απολήξεις εξαγωγής με ένα ζευγάρι πρόσθετων πτερυγίων σε κάθε πλευρά. Η κεντρική απόληξη εξαγωγής είναι μικρότερης διαμέτρου. Μοναδικές εξοχές στα άκρα της οροφής εστιάζουν στην πολύ εντυπωσιακή πίσω πτέρυγα.

Προηγμένη αεροδυναμική σχεδίαση

Ένας κοντός εμπρός πρόβολος συνδυάζεται με ένα σχεδόν επίπεδο κάτω τμήμα και τις νέες ποδιές του κινητήρα και του πατώματος για να διευκολύνεται  η ροή αέρα κάτω από το όχημα. Σε συνδυασμό με τον πίσω διαχύτη που αυξάνει τη σταθερότητα και βελτιστοποιεί την αεροδυναμική πίεση, το συνολικό αεροδυναμικό πακέτο βοηθά το αυτοκίνητο να ‘μένει κολλημένο’ στο δρόμο, προσφέροντας μία άκρως απολαυστική οδηγική εμπειρία. Ο συνολικός συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί κατά 3% συγκριτικά με το προηγούμενο Type R.

Ο εμπρός προφυλακτήρας είναι ειδικά διαμορφωμένος για να αποτρέπει το στροβιλισμό του αέρα γύρω από τους εμπρός τροχούς, με ένα νέο εμπρός ‘aircurtain’, φαρδύ εμπρός σπλίτερκαι βαθιές πλαϊνές ποδιές που διαχειρίζονται τη ροή του αέρα και δημιουργούν αεροδυναμική πίεση στον εμπρός άξονα. Θυρίδες αέρα στο αμάξωμα πίσω από τους τροχούς μειώνουν τη στατική πίεση μέσα στους θόλους και βελτιώνουν το συντελεστή άνωσης κατά 1%.

Η μεγάλη πίσω πτέρυγα συνεργάζεται με τις γεννήτριες στροβιλισμού στη γραμμή οροφής, εκτρέποντας τη ροή αέρα κάθετα ως προς το πίσω τμήμα ώστε να παράγεται πρόσθετη αεροδυναμική πίεση στον πίσω άξονα. Η βελτιστοποιημένη και πιο λεπτή πίσω πτέρυγα προσφέρει μία μείωση βάρους 0,7kgσυγκριτικά με την αεροτομή πίσω πόρτας του στάνταρ, πεντάθυρου μοντέλου. Η πτέρυγα συμβάλλει στη συνολική αρνητική άνωση και βελτιώνει το κράτημα, κυρίως στις γρήγορες στροφές, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ασφάλεια στη σπορ οδηγική εμπειρία.

Κινητήρας 2.0-litreVTECTURBO

Η ‘καρδιά’ του δίλιτρου VTEC TURBO της πολυβραβευμένης προηγούμενης γενιάς Type R έχει βελτιστοποιηθεί και αναβαθμιστεί ώστε να προσφέρει ισχύ, ροπή και επιδόσεις σε επίπεδα απαράμιλλα στην κατηγορία προσθιοκίνητων hothatch.

Η απόκριση του γκαζιού και η ελαστικότητα έχουν βελτιωθεί με τις νέες ρυθμίσεις ελέγχου του κινητήρα, ενώ το ‘στρωτό’ εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει αναβαθμιστεί με ένα σύστημα συγχρονισμού στροφών, που δεν κάνει κανένα συμβιβασμό στην ιδιαίτερα απολαυστική σχέση του Type R με τον οδηγό.

Η μέγιστη ισχύς του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα άμεσου ψεκασμού είναι 320 PS στις 6.500rpm, και η μέγιστη ροπή 400 Nm από 2.500rpm– 4.500rpm. Η επιτάχυνση 0-100km/hολοκληρώνεται σε 5,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 272km/h. Αυτές οι επιδόσεις το καθιστούν κορυφαίο στην κατηγορία του.

Οι τεχνολογίες Μεταβλητού Χρονισμού & Ηλεκτρονικού Ελέγχου Βύθισης Βαλβίδων - Variable Timing & Lift Electronic Control (VTEC) και Διπλού Μεταβλητού Ελέγχου Χρονισμού Dual-VariableTiming Control (VTC)της Honda προσφέρουν ειδικά πλεονεκτήματα στον υπερτροφοδότημονής εισαγωγής (mono-scroll)του κινητήρα. Το VTEC μεταβάλλει τη βύθιση των βαλβίδων εξαγωγής για να μειώσει την υστέρηση turbo (turbolag) μέσω αυξημένης πίεσης στην εξαγωγή στις χαμηλότερες στροφές, ενώ προσφέρει αυξημένη ισχύ στις υψηλότερες στροφές. Το Dual-VTC επιτρέπει ένα βαθμό επικάλυψης στο χρονισμό των βαλβίδων που μεταβάλλεται σε μεγάλο εύρος στροφών για βελτίωση της απόκρισης και της απόδοσης του καυσίμου. Η ηλεκτρική ενεργοποίηση της βαλβίδας ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate) επιτρέπει πιο ακριβή έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης σε σχέση με ένα συμβατικό turbo.

Προηγμένη τεχνολογία θερμικής διαχείρισης απαντά στις προκλήσεις που δημιουργεί η υψηλή αναλογία 9.8:1 και η υπερσυμπίεση. Ο αέρα υπερπλήρωσης ψύχεται μέσω ενός εναλλάκτη αέρα-αέρα υψηλής χωρητικότητας, ενώ η κυλινδροκεφαλή έχει μία υγρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής δύο τμημάτων για τη μείωση των θερμοκρασιών των καυσαερίων και των θαλάμων καύσης. Κάθε έμβολο περιλαμβάνει ένα κανάλι ψύξης για αυξημένη ροή λαδιού, κάτι που αυξάνει σημαντικά τα όρια αυτανάφλεξης.

Ομαλή και ακριβής λειτουργία μηχανικού κιβωτίου

Ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με στρωτή και ακριβή λειτουργία, εξασφαλίζει μία ιδιαίτερη, απολαυστική ‘σχέση’ με τον οδηγό.

Ένα νέο βολάν μονής μάζας βελτιώνει την απόκριση του κινητήρα και μειώνει την αδράνεια του συμπλέκτη κατά 25%. Οι σχέσεις μετάδοσης έχουν βελτιστοποιηθεί με κριτήριο τις επιδόσεις, με μικρότερο λόγο τελικής μετάδοσης κατά 7% για βελτιωμένη απόκριση κατά την επιτάχυνση. Η τελική ταχύτητα του Type R είναι 272km/h.hondaturbovtecengine1

Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών κινητήρα-πρωτεύοντα άξονα κιβωτίου στα ανεβάσματα και κατεβάσματα, ελαχιστοποιεί τους ανεπιθύμητους κραδασμούς από τη μετάδοση που σχετίζονται με την υπερβολικές διαφορές στροφών. Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών μπορεί να ενεργοποιείται ή να απενεργοποιείται μέσω των ρυθμίσεων χρήστη, ανεξάρτητα από το mode που έχει επιλεγεί.

Η τελική μετάδοση περιλαμβάνει ένα ταχύτατης απόκρισης ελικοειδές, μπλοκέ διαφορικό (LSD). Το LSD αυξάνει το κράτημα στις στροφές, ακόμα και σε δυναμική οδήγηση. Αυτό μπορεί συμβάλλει στη βελτίωση του χρόνου γύρου στο Nürburgring, συγκρινόμενο με τον ίδιο κινητήρα με παραδοσιακό διαφορικό.

Ένα υγρόψυκτο ψυγείο λαδιού ειδικό για το κιβώτιο βοηθά στη διαχείριση θερμοκρασιών κατά τη διάρκεια παρατεταμένης οδήγησης στο όριο (π.χ. σε ένα σιρκουί). Επίσης, το κέλυφος του κιβωτίου περιλαμβάνει πτερύγια ευθυγραμμισμένα με τη ροή του αέρα στο κάλυμμα κάτω από τον κινητήρα, για πρόσθετη ψύξη του κιβωτίου στις υψηλές ταχύτητες.

Εξατομικευμένη εξαγωγή με τρεις απολήξεις

Τρεις πλήρως λειτουργικές απολήξεις είναι τοποθετημένες στο κέντρο του πίσω διαχύτη. Οι κεντρικές απολήξεις σε κάθε πλευρά απελευθερώνουν τα καυσαέρια, ενώ μία μοναδική κεντρική απόληξη ελέγχει τον ήχο του κινητήρα. Η ροή των καυσαερίων έχει αυξηθεί μέσω της εξαγωγής κατά 10% συγκριτικά με του προηγούμενου Type R, πράγμα που μειώνει την πίεση επιστροφής μέσα στο σύστημα. Για να παράγεται πιο δυναμικός ήχος κατά την επιτάχυνση, η κεντρική απόληξη λειτουργεί σαν μία ακόμαροή εξαγωγής, με αποτέλεσμα αύξηση 2dBσυγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο με τις ίδιες ταχύτητες.

Ωστόσο, στα μεσαία φορτία κινητήρα η πίεση στην κεντρική απόληξη εξαγωγής γίνεται αρνητική, αντλώντας ατμοσφαιρικό αέρα. Αυτό βελτιώνει τα χαρακτηριστικά NVH εξαλείφοντας το βουητό που σε άλλη περίπτωση θα γινόταν αντιληπτό στην καμπίνα επιβατών.

Ηλεκτρονικό γκάζι

Ένα σύστημα ηλεκτρονικού γκαζιού αντικαθιστά το συμβατικό που συνδέει το πεντάλ του γκαζιού με την πεταλούδα μέσω ντίζας. Το αποτέλεσμα είναι μικρότερο βάρος εξαρτήματος, και ταχύτερη και πιο ακριβής ενεργοποίηση του γκαζιού. Μία ειδικά προγραμματισμένη, μη γραμμική σχέση μεταξύ του πεντάλ του γκαζιού και του κινητήρα προσφέρει βελτιωμένη ελαστικότητα και βελτιστοποιημένη απόκριση του κινητήρα κατάλληλη για τις συνθήκες οδήγησης.

Σπορ αεροδυναμική και προηγμένη καμπίνα

Το εσωτερικό των μοντέλων Type R είναι πάντα απαράμιλλο και έχει μία παράδοση 25 χρόνων, από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο Honda με το θρυλικό, κόκκινο σήμα.

Το νέο Civic Type R βασίζεται στο προηγμένο περιβάλλον της καμπίνας του στάνταρ μοντέλου, με εντυπωσιακή σουέντ κόκκινη και μαύρη υφασμάτινη ταπετσαρία, για τα νέα, σπορ καθίσματα υψηλής πλευρικής στήριξης. Τα καθίσματα ενσωματώνουν ανανεωμένα κάτω και πλευρικά μαξιλάρια, προσφέροντας εξαιρετική στήριξη για σπορ οδήγηση, ενώ παράλληλα είναι και τα ελαφρύτερα καθίσματα της έκδοσης Type R στην ιστορία του μοντέλου.

Το τιμόνι ενσωματώνει κόκκινα δερμάτινα ένθετα και εξαγωνική ραφή, ενώτο κεντρικό ένθετο από ανθρακονήματα στο ταμπλό πλαισιώνεται από κόκκινη διακοσμητική λωρίδα που εκτείνεται στις πόρτες. Η σφαιρική λαβή του επιλογέα κατασκευάζεται από κατεργασμένο αλουμίνιο. Όλος αυτός ο εξοπλισμός εσωτερικού είναι μοναδικός στοType R.  

Το σπορ εσωτερικό είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει την πιο άνετη και προηγμένη καμπίνα στην κατηγορία compact, και αποπνέει μία διακριτικά μοντέρνα, κομψή και απλή αισθητική που συμπληρώνει το ανάγλυφο εξωτερικό. Αυτό επιτυγχάνεται με οριζόντιες γραμμές που τονίζουν την αίσθηση πλάτους και μήκους και κατ’ επέκταση την ευρυχωρία.

Με το μακρύτερο, φαρδύτερο πάτωμα και το μακρύτερο μεταξόνιο, οι επιβάτες των εμπρός και πίσω καθισμάτων επωφελούνται από τη βελτιωμένη ορατότητα και ευρυχωρία από όπου βιώνουν τις συναρπαστικές επιδόσεις του Type R. Για τον οδηγό, η πιο συμπαγής πάνω επιφάνεια του ταμπλό σημαίνει ότι κάθεται κατά  65mm χαμηλότερα, στοιχείο που μεταφράζεται σε βελτιωμένη ορατότητα. Λεπτές κολώνες Α (12 mm στενότερες) μειώνουν τα μπροστινά εμπόδια κατά 11,6%, προσφέροντας κορυφαία ορατότητα μπροστά 84,3 μοιρών

Ο χώρος αποσκευών είναι 414 L, και περιλαμβάνει ένα καινοτόμο, συρόμενο κάλυμμα που σύρεται από το πλάι και αφαιρείται, επιβεβαιώνοντας ότι τοTypeRπαραμένει το πιο πρακτικό και ευέλικτοhatchback υψηλών επιδόσεων. Εύκολη πρόσβαση διασφαλίζουν τα πίσω καθίσματα που είναι διαιρούμενα / αναδιπλούμενα 60:40, με χαμηλό σκαλοπάτι φόρτωσης (680mm) και μεγάλο άνοιγμα (1.120mm) σε συνδυασμό με ένα επίπεδο πάτωμα που διευκολύνουν τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου βάρους, πλάτους και μήκους.

Τα χαρακτηριστικά NVHέχουν βελτιωθεί, με μειωμένη ακουστική πίεση στο εσωτερικό της καμπίνας στις υψηλότερες στροφές του κινητήρα συγκριτικά με το προηγούμενοType R.

Κονσόλα Φιλοσοφίας ‘Τεχνολογικού Κέντρου’ 2017 Honda Civic Type R 40

Η κεντρική κονσόλα έχει φινίρισμα piano-black και σχεδιαστικά θυμίζει ‘τεχνολογικό κέντρο’. Το κάτω τμήμα μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, είναι σχεδιασμένο σαν ένα διεπεπίπεδο ράφι. Το εμπρός ράφι προσφέρει άμεση πρόσβαση σε φορητές συσκευές χωρίς καλώδια σύνδεσης, με μία ενσωματωμένη επιφάνεια ασύρματης φόρτισης (σε μοντέλα GT).Ένα δεύτερο ράφι πίσω από την κεντρική κονσόλα προσφέρει ένα πιο διακριτικό αποθηκευτικό χώρο και πρόσβαση στις θύρες HDMI και USB, και στην πρίζα 12v. Μία οπή στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας επιτρέπει να περνάνε τα καλώδια σύνδεσης και φόρτισης συσκευών από το ράφι του δεύτερου επιπέδου στο εμπρός.

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται η έγχρωμη οθόνη αφής επτά ιντσών Honda CONNECT. Εκτός από επιφάνεια ελέγχου αφής για τις λειτουργίες του συστήματος ενημέρωσης & ψυχαγωγίας και κλιματισμού, η οθόνη ενσωματώνει μία κάμερα οπισθοπορείας. Επίσης προσφέρει αναβαθμισμένη διαισθητική λειτουργία και πλήρη ενσωμάτωση smartphone μέσω AppleCarPlay® and Android Auto.

Μπροστά από τον οδηγό, η νέα διάταξη των οργάνων είναι πιο σαφής και φιλική προς το χρήστη. Μία νέα οθόνη επτά ιντσών TFT-LCD Driver Information Interface (DII) κυριαρχεί στο κεντρικό τμήμα του ανανεωμένου ταμπλό που περιλαμβάνει εικονικά όργανα και μία περιοχή στην οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέγει την απεικόνιση διαφορετικών ενδείξεων.

Μοναδική στο Type R είναι μία λειτουργία φωτισμού ειδική για κάθε driving mode που περιλαμβάνει ειδικές ενδείξεις, όπως ενδεικτική λυχνίαLEDαλλαγής σχέσης κιβωτίου, πίεση υπερπλήρωσης, επιταχυνσιόμετρο και χρονόμετρο καταγραφής γύρων.

Το σκρολάρισμα και η επιλογή των λειτουργιών στηνDII εκτελούνται με χειριστηρίων αντίχειρα στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού. Ο συνδυασμός των χειριστηρίων του τιμονιού και της οθόνης DIIστο πεδίο ορατότητας του οδηγού, τον βοηθά να μένει συγκεντρωμένος στο δρόμο ενώ οδηγεί. Επίσης στην αριστερή ακτίνα είναι ενσωματωμένα τα χειριστήρια του τηλεφώνου που συνδέεται μέσω Bluetooth®3 Hands Free Link®. Ένα δεύτερο χειριστήριο στη δεξιά ακτίνα του τιμονιού ελέγχει τις ρυθμίσεις του adaptive cruise control και του συστήματος lane keeping assist.

Το νέο Type R διαθέτει τη σειρά των τεχνολογιών ασφάλειας Honda SENSING, ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα ασφάλειας στην κατηγορία. Αυτό χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό πληροφοριών από ραντάρ, κάμερες και προηγμένους αισθητήρες που βοηθούν και προειδοποιούν τον οδηγό σε πιθανά επικίνδυνα σενάρια.

Η γκάμα τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Honda SENSING περιλαμβάνει:

  • Collision Mitigation Braking System
  • Forward Collision Warning
  • Lane Departure Warning
  • Road Departure Mitigation
  • Lane Keeping Assist System
  • Adaptive Cruise Control
  • Traffic Sign Recognition
  • Intelligent Speed Assistance
  • Intelligent Adaptive Cruise Control

Επίσης, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει Vehicle Stability Assist (VSA) με έλεγχο πρόσφυσης, που αυξάνει τη δυνατότητα ελέγχου, ενώ το όχημα επιταχύνει, φρενάρει στρίβει και Indirect Tyre Pressure Monitoring System (TPMS).

Η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Type RGT περιλαμβάνει επιπλέον Blind Spot Information με Cross Traffic Monitor, διζωνικό έλεγχο κλιματισμού, αυτόματη σκίαση εσωτερικού καθρέπτη, Honda CONNECT με Garmin Navigation, ασύρματη επιφάνεια φόρτισης, ηχοσύστημα 12 ηχείων 542-wattκαι εμπρός φώτα ομίχλης LED.

Το ταχύτερο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο που έχει περάσει από την πίστα του Nürburgring Nordschleife

Λίγο μετά την παρουσίαση του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2017, το νέο Honda Civic Type R πέτυχε νέο ρεκόρ γύρου για τα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα στην πίστα Nürburgring Nordschleife. Στις 3 Απριλίου 2017, ένα πρωτότυπο μοντέλο ολοκλήρωσε το γύρο της θρυλικής πίστας  σε χρόνο 7:43.8.

Ο χρόνος αυτός επιτεύχθηκε στην τελική φάση του προγράμματος εξέλιξης του μοντέλου, σε στεγνή πίστα με βέλτιστη θερμοκρασία περιβάλλοντος για άριστες επιδόσεις των ελαστικών και του κινητήρα.  Ο νέος χρόνος είναι βελτιωμένος κατά 7 δεύτερα περίπου συγκριτικά με τον προηγούμενο.

Αρκετοί παράγοντες συνέβαλαν στο νέο ρεκόρ. Στην καρδιά του βρίσκεται ο βελτιστοποιημένος και αναβαθμισμένος δίλιτρος κινητήρας VTECTURBO που αποδίδει 320 PS και ροπή 400Nm. Νέες πιο κοντές σχέσεις στο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο βελτιώνουν την επιτάχυνση, ενώ το ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο του νέου Type R προσφέρει εξαιρετική ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες, με την καλύτερη στην κατηγορία ισορροπία μεταξύ άνωσης και αντίστασης

Ο Ryuichi Kijima είναι ο επικεφαλής μηχανικός πλαισίου για το Honda Type R. Αυτός εξηγεί  σε ποια σημεία το νέο μοντέλο παρουσιάζει τις σημαντικότερες βελτιώσεις στο Nürburgring συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά.

«Η ταχύτητα εισόδου σε στροφή με το νέο Type R είναι υψηλότερη επειδή διαθέτει φαρδύτερο μετατρόχιο και ελαστικά, μακρύτερο μεταξόνιο, νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω και βελτιστοποιημένη αεροδυναμική που βελτιώνει την ευστάθεια. Για παράδειγμα οι οδηγοί συνήθως μπαίνουν στη στροφή μετά τη Metzgesfeld με περίπου 150 km/h. Ακόμα και σε αυτή τη στροφή μέτριας ταχύτητας, η ταχύτητα είναι περίπου 10 km/h υψηλότερη λόγω της εξαιρετικής σταθερότητας του. Έτσι, με βελτιωμένες επιδόσεις στις στροφές, μπορούμε να αυξήσουμε την ταχύτητα σε όλο το γύρο, βοηθώντας το νέο Type R να πετύχει πολύ ταχύτερο χρόνο».

Το πρωτότυπο ήταν τεχνικά αντιπροσωπευτικό του μοντέλου παραγωγής.  Η προσθήκη ενός πλήρως ανεξάρτητου κλωβού ασφαλείας (rollcage) δεν προσέφερε περισσότερη στρεπτική ακαμψία στο πλαίσιο. Το πρόσθετο βάρος του κλωβού αντισταθμίστηκε με την προσωρινή αφαίρεση του συστήματος ενημέρωσης / ψυχαγωγίας και των πίσω καθισμάτων. Χρησιμοποιήθηκαν  ελαστικά παραγωγής για χρήση στη πίστα, με έγκριση τύπου και για το δρόμο.