ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ήλιος: Κίνδυνοι και οφέλη

ΗΛΙΟΣ

H σημαντικότερη ίσως ρήση των αρχαίων Ελλήνων είναι “παν μέτρον άριστον”. 

Η ρήση αυτή έχει μεγάλη εφαρμογή στην περίπτωση της υγείας.

Οτιδήποτε κάνει καλό στην υγεία μας σε μικρή ποσότητα μπορεί να κάνει κακό σε μεγάλη ποσότητα.

Από αυτό τον κανόνα δεν λείπει ο ήλιος.

Η ηλιακή ακτινοβολία κάνει καλό στη διάθεσή μας και αυξάνει τη βιταμίνη D στο σώμα μας αλλά η υπερβολική έκθεση προκαλεί γήρανση του δέρματος και διάφορους καρκίνους όπως είναι το μελάνωμα, το βασικοκυτταρικό καρκίνωμα και το ακανθοκυτταρικό καρκίνωμα.

Είναι τελικά αθώος ο ύπνος το μεσημέρι;

υπνος

Μπορεί να μοιάζει ως μία "αθώα" συνήθεια που σας ξεκουράζει στην μέση της ημέρας, αλλά, γνωρίζετε ότι θέτει την υγεία σας σε κίνδυνο;

Σύμφωνα με έρευνα του πανεπιστημίου του Cambridge της Μ. Βρετανίας, οι άνθρωποι που συνηθίζουν να κοιμούνται το μεσημέρι ή το απόγευμα για μία ή περισσότερες ώρες, έχουν περίπου 33% αυξημένες πιθανότητες να πεθάνουν πρόωρα.

Οι ερευνητές εξέτασαν τις περιπτώσεις συνολικά 16.000 ανθρώπων τους οποίους παρακολουθούσαν ιατρικά σε μια περίοδο 13 ετών που διήρκεσε η έρευνα.

Tο όφελος της γυμναστικής ακυρώνεται από την καθιστική ζωή της υπόλοιπης μέρας

καθιστικη ζωη

Τα οφέλη της καθημερινής άσκησης στο γυμναστήριο ενδέχεται να ακυρώνονται σε μεγάλο βαθμό αν η υπόλοιπη ζωή είναι καθιστική.

Σ’ αυτό το συμπέρασμα καταλήγει μια μεγάλη μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό, Αμερικανική Επιθεώρηση Προληπτικής Ιατρικής (AJPM).

Όπως έδειξε η μελέτη, η πολύωρη ακινησία σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο νοσηρότητας και θνησιμότητας, ακόμα και όταν κάποιος κάνει γυμναστική κάθε μέρα.

Ένας στους δέκα καπνιστές αμφισβητεί τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος

καπνισμα 1

Μπορεί να έχουν περάσει 50 χρόνια από τότε που αποδείχθηκε ότι το κάπνισμα προκαλεί καρκίνο αλλά ένας στους δέκα καπνιστές στην Αυστραλία εξακολουθεί να αμφισβητεί τις βλαβερές συνέπειες του καπνίσματος.

Στην Αυστραλία λόγω των αυστηρότατων μέτρων που έχουν επιβληθεί, αλλά και της υψηλής φορολόγησης (ένα πακέτο τσιγάρα κοστίζει κοντά 20 δολάρια η 17.5 ευρώ) το κάπνισμα έχει περιοριστεί σημαντικά.

Ποσοστό κάτω του 20% των Αυστραλών καπνίζουν πλέον.

Το γιαούρτι σύμμαχος κατά του διαβήτη τύπου 2

γιαουρτι

Στον αγώνα κατά του διαβήτη, το γιαούρτι είναι στο πλευρό σας. Βάλτε ένα γιαούρτι κάθε μέρα στη διατροφή σας και θα μειώσετε κατά 28% τον κίνδυνο για διαβήτη τύπου 2 σε σχέση με το αν δεν τρώγατε καθόλου γιαούρτι.

Αυτό είναι το συμπέρασμα μια μελέτης ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ η οποία δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό Diabetologia. Στην έρευνα συμμετείχαν 4.255 εθελοντές, οι 753 εκ των οποίων εκδήλωσαν διαβήτη τύπου 2 κατά τη διάρκεια μιας 11αετούς περιόδου παρακολούθησης.

Η μακρόχρονη ανεργία γερνάει τους άνδρες

ανεργια

Οι άνδρες που έχουν μείνει άνεργοι για περισσότερα από δύο χρόνια, δείχνουν σημάδια ταχύτερης γήρανσης στο DNA τους, σύμφωνα με μια νέα βρετανο-φινλανδική επιστημονική έρευνα.

Είναι η πρώτη μελέτη που δείχνει ότι η μακρόχρονη ανεργία είναι επιζήμια και σε κυτταρικό επίπεδο.

Το κόψιμο του τσιγάρου βελτιώνει τον ύπνο

τσιγαρο

Αμερικανοί επιστήμονες ανακάλυψαν άλλον έναν λόγο για να κόψει κανείς το κάπνισμα: θα κοιμάται καλύτερα.

Είναι η πρώτη μελέτη που εξέτασε συστηματικά τη σχέση του τσιγάρου με τον ύπνο και το κεντρικό μήνυμα είναι ότι οι μη καπνιστές κοιμούνται περισσότερο και καλύτερα από τους καπνιστές.

Μεταξύ άλλων, η έρευνα διαπίστωσε ότι για κάθε τσιγάρο που καπνίζει κανείς μέσα στη μέρα, η διάρκεια του βραδινού ύπνου μειώνεται κατά 1,2 λεπτά κατά μέσο όρο.

Το περπάτημα διώχνει το στρες

γυμναστικηΕπιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Πρίνστον στη Ν. Υόρκη μελέτησαν τον τρόπο με τον οποίο το περπάτημα επιδρά στον εγκέφαλο και διαπίστωσαν ότι το έντονο βάδισμα ενεργοποιεί τα νευρικά κύτταρα που απομακρύνουν το άγχος, κάτι που ισχύει και για το χαλαρό τρέξιμο. 

Όπως περιγράφουν οι ερευνητές στην έκθεσή τους, η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε ποντίκια, τα οποία είχαν χωρίσει σε δύο ομάδες: μία που δεν ήταν ιδιαιτέρως κινητική και μία που περπατούσε ή έτρεχε καθημερινά.

Το γρήγορο περπάτημα προστατεύει την καρδιά

περπατημα

Σύμφωνα με την Παγκόσμια Καρδιολογική Ομοσπονδία, οι περισσότεροι θάνατοι από καρδιά (τουλάχιστον το 80%) θα μπορούσαν να αποφευχθούν, αν οι άνθρωποι έθεταν υπό έλεγχο τους κυριότερους παράγοντες κινδύνου (κάπνισμα, ανθυγιεινή διατροφή, παχυσαρκία και καθιστική ζωή).

Η άσκηση και ειδικότερα το περπάτημα αποτελεί έναν από τους καλύτερους τρόπους προστασίας από τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Ωστόσο, το 25% των ανθρώπων δεν έχει συναίσθηση του πόση ώρα περπατάει κάθε μέρα.

Μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε έξι χώρες (ΗΠΑ, Βρετανία, Ισπανία, Κίνα, Ινδία, Βραζιλία) και αφορούσε περίπου 7.400 ενήλικες, άνω των 18 ετών, δείχνει ότι το 14-37% των ενηλίκων δεν γνωρίζουν πόση ώρα βαδίζουν καθημερινά.

Σήμερα είναι πολύ εύκολο να ξέρει κάποιος πόσο περπατάει με τη βοήθεια ενός βηματομετρητή.

ΚΕ.Π.ΚΑ: Επικίνδυνο το σολάριουμ

σολαριουμ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το 2010, έλεγξε, σε 10 κράτη – μέλη (Βέλγιο, Κύπρος, Τσεχία, Δανία, Φινλανδία, Γερμανία, Ουγγαρία, Λετονία, Ολλανδία και Πολωνία), τα μηχανήματα τεχνητού μαυρίσματος (sun beds), τα γνωστά μας σολάριουμ.

Τα αποτελέσματα του ελέγχου ήταν απογοητευτικά:

•Ένα στα εφτά σολάριουμ παραβίαζε τα όρια της UV ακτινοβολίας.