ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Διατροφή και σκλήρυνση κατά πλάκας

sklirinsi kata plakas31518της Ευσταθίας Παπαδά*
& της Κων/ντίνας Τσουτσουλοπούλου**

Η Σκλήρυνση κατά Πλάκας (ΣκΠ) είναι μια ασθένεια του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος (ΚΝΣ) που επηρεάζει τον εγκέφαλο και τη σπονδυλική στήλη.

Τι αποκαλύπτει μια ανθρώπινη τρίχα

karagkiozaki17418Τι κρύβει μια τρίχα από τα μαλλιά μας;
Μη βιαστείτε να απαντήσετε.
Τα μαλλιά είναι ένας καταπληκτικός σχεδόν άφθαρτος, βιο-δείκτης που μεταφέρει πολλές προσωπικές πληροφορίες σε ένα κβαντικό επιγενετικό επίπεδο.

Τα δείγματα των μαλλιών μας ( λίγες τρίχες)μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να χαρτογραφηθούν περισσότεροι από 800 βασικοί δείκτες ευεξίας, τοξινών, ιχνοστοιχείων, βιταμινών, κ.α. Σήμερα υπάρχει η δυνατότητα «σκαναρίσματος» όλου του ανθρώπινου οργανισμού μέσα από μια τρίχα. Κυριολεκτικά.

Είστε έτοιμοι για το Πασχαλινό τραπέζι;

pasxalino trapezi4418του Πάρη Παπαχρήστου*
& του Αναστάσιου Παπανικήτα**

Οι γιορτινές ημέρες του Πάσχα είναι καλό να αποτελούν μία πολύ καλή ευκαιρία να δούμε φίλους, συγγενείς και φυσικά να ζήσουμε τα έθιμα και να απολαύσουμε τις πασχαλινές διατροφικές προτάσεις, παρά να είναι ένα ακόμη διατροφικό γεγονός που να χαρακτηρίζεται από υπερφαγία και πιθανά γαστρεντερικά προβλήματα.

Χαλβάς: Πόσο θρεπτικό είναι το γλυκό της νηστείας;

xalvas3418του Κωνσταντίνου Μπακόπουλου*
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Πόσες θερμίδες έχει ο χαλβάς; Πόση ποσότητα να καταναλώσω; Ποια είναι η διατροφική του αξία; Αν αναζητάτε τις απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα τότε δεν έχετε παρά να συνεχίσετε την ανάγνωση.

Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου- Ποιες τροφές προσφέρουν καλό ύπνο;

ipnos16318της Παρασκευής Κουστουράκη*
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc.

Ο ύπνος, αν και οι μηχανισμοί του βρίσκονται ακόμη υπό διερεύνηση, είναι εξαιρετικά ζωτικός για την ανθρώπινη ζωή. Πρόκειται για μια περίοδο φυσικής και νοητικής ανάπαυσης, κατά τη διάρκεια της οποίας η ικανότητα λήψης αποφάσεων και η συνειδητότητα μερικώς ή ολικώς αναστέλλονται.

Κάνε το τραπέζι της 25ης Μαρτίου σούπερ νόστιμο και θρεπτικό

trapezi 25h martiou23318της Εύας Τσάκου*
Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Η 25η Μαρτίου είναι η μία από τις δύο ημέρες της αυστηρής νηστείας του Πάσχα, της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, που επιτρέπεται η κατανάλωση ψαριού, λαδιού και κρασιού. Η δεύτερη ημέρα που επιτρέπεται η απόκλιση από τη νηστεία είναι η Κυριακή των Βαΐων.

Η νηστεία μας ξανανιώνει

omilia gia nisteia21318Με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον παρακολούθησαν περισσότεροι από 80 δημότες Κορδελιού- Ευόσμου, την πολύ συναρπαστική, ζωντανή και περιγραφική παρουσίαση του Βιβλίου «η διατροφή στη νηστεία – θεωρία και πράξη» των Εκδόσεων Σταμούλη - της Διαιτολόγου -Διατροφολόγου Παναγιώτας Καρακασίδου Master Practitioner in Eating Disorders.

Απίθανα και χρήσιμα tips για να ξεμπλέξεις τα μαλλιά!

trixes1Έχεις σκεφτεί πόσο πιο εύκολη θα ήταν η καθημερινότητά σου αν δεν είχες να ξεμπλέξεις τις ατίθασες μπούκλες των μαλλιών σου; Το «Κομμωτήριο Timos Hair Group» το έκανε για εμάς και παρουσιάζει τα πιο απίθανα και χρήσιμα tips για τα μαλλιά!

1. Χρησιμοποίησε τα δάχτυλά σου ή μια χτένα με αραιά δόντια για να ξεμπλέξεις τα μαλλιά σου αντί για μια βούρτσα. Έτσι δεν θα καταστραφούν οι τρίχες σου και δεν θα χαλάσουν οι μπούκλες σου!

Γιατί τη Δευτέρα πεινάμε περισσότερο;

peinaΉρθε η Δευτέρα, ξαναμπήκατε στην κανονική ροή της εβδομάδας μετά το Σαββατοκύριακο και παρά τον όγκο δουλειάς στο γραφείο, συνεχίζετε να… μασουλάτε κάτι συνεχώς; Υπάρχει εξήγηση γι’ αυτό και εντοπίζεται στις διατροφικές κραιπάλες των προηγούμενων ημερών. Συγκεκριμένα, το παλμιτικό οξύ που περιέχεται σε τροφές πλούσιες σε κορεσμένα λίπη, όπως το κόκκινο κρέας, το βούτυρο και όλα τα γαλακτοκομικά, σύμφωνα με μελέτη δημοσιευμένη στο Journal of Clinical Investigation, κάνει τον εγκέφαλο να αγνοεί τα σημάδια που δείχνουν ότι έχουμε πλέον χορτάσει.

Η αξία της βιταμίνης D στη βρεφική και παιδική ηλικία

vrefi vitaminidΗ βιταμίνη D είναι μία από τις πλέον σημαντικές βιταμίνες για τον οργανισμό, ζωτικής σημασίας τόσο για την σκελετική, όσο και για την εξωσκελετική υγεία των παιδιών. Μια από τις πιο σημαντικές της δράσεις είναι η προαγωγή της απορρόφησης του ασβεστίου από το έντερο και η εναπόθεσή του στα κόκκαλα. Η έλλειψη της βιταμίνης D προκαλεί ελάττωση της απορρόφησης του ασβεστίου, με αποτέλεσμα τη λεγόμενη υπασβεστιαιμία. Με την σειρά της αυτή έχει ως αποτέλεσμα την ραχίτιδα, δηλαδή την παραμόρφωση των οστών και του σκελετού.

Η παραδοσιακή Κρητική διατροφή το καλύτερο «φάρμακο» για την υγεία

krhtiki diatrofi16Το καλύτερο «φάρμακο» στην προαγωγή της υγείας και στην πρόληψη των ασθενειών είναι η παραδοσιακή κρητική διατροφή του 1960! Αυτό τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Κρήτης, Κλινική Προληπτικής Ιατρικής & Διατροφής, κ Αντώνης Καφάτος, μιλώντας σε διάλεξη του Ινστιτούτου Δημόσιας Υγείας του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδας με θέμα « Παραδοσιακή διατροφή της Κρήτης σε αντίθεση με τη δυτική διατροφή στους Δείκτες Παιδικής Παχυσαρκίας».

5 πράγματα που δεν ξέρετε για τα όνειρα

oneiraΤα όνειρα είναι ένα πεδίο γεμάτο μυστήριο. Και παρόλο που δειλά- δειλά οι ερευνητές ανακαλύπτουν ορισμένες πτυχές τους, είναι πολλά ακόμα όσα δεν γνωρίζουμε γι’ αυτά.
Προσπαθώντας να ανακαλύψουν και να κατανοήσουν τις διάφορες παραμέτρους των ονείρων, οι ερευνητές έχουν καταφέρει να καταλήξουν σε ορισμένα στοιχεία. Κάποιες φορές πρόκειται για επιστημονικά τεκμηριωμένα συμπεράσματα και άλλες για απλές εικασίες των ειδικών. Κι ενώ κάποια πράγματα τα έχουμε πλέον εμπεδώσει, κάποια άλλα δεν τα έχουμε καν ακουστά.

Πρακτικά διατροφικά tips για να απολαύσετε την Τσικνοπέμπτη

tsiknopempti diatrofi8218της Ειρήνης Κύρα- Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.
& του Δημήτρη Μπερτζελέτου- Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

Τσικνοπέμπτη αυτή την εβδομάδα και το έθιμο, πέραν του τσικνίσματος, απαιτεί και έξοδο. Όσο το δυνατό πιο οικονομική βέβαια, σε τούτη την περίοδο της οικονομικής (και όχι μόνο) κρίσης που μαστίζει την Ελλάδα… Την ημέρα αυτή σύμφωνα με την παράδοση καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες από ψητό κρέας.

Ποια λάθη κάνουμε με το conditioner των μαλλιών μας

timosΣυχνά αναρωτιέστε ίσως γιατί όσο και αν προσπαθείτε στο σπίτι, δεν καταφέρνετε να φορμάρετε τα μαλλιά σας όπως κάνουν στο κομμωτήριο. Εκτός βέβαια από την έλλειψη γνώσεων κομμωτικής, μπορεί να φταίνε και τα λάθη που κάνετε στη χρήση κάποιων προϊόντων, όπως του conditioner. Ο γνωστός, Σερραίος κομμωτής Τίμος Γουγούσης, τον οποίο εμπιστεύονται πολλοί και γνωστοί καλλιτέχνες, μας δίνει χρήσιμες συμβουλές και επισημαίνει τι πρέπει να προσέχουμε κατά τη χρήση των μαλακτικών μαλλιών.