ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Πρώτη νίκη στη F1 για τον Gasly στο Ιταλικό Grand Prix

Του Γιώργου Δαμιανίδη

307850 First F1 Win For Gasly At The Italian Grand PrixΟ οδηγός της Scuderia Alpha Tauri, Pierre Gasly, απέσπασε μια εκπληκτική νίκη στη Formula 1 στο Ιταλικό Grand Prix, σε ένα δραματικό σε εξέλιξη αγώνα στη φορτισμένη Monza, στον οποίο ηγείτο στο δεύτερο μισό του αγώνα. Κερασάκι στην τούρτα αποτελεί το γεγονός ότι η νίκη αυτή ήρθε στον εντός έδρας αγώνα για την ομάδα στο 50ο Grand Prix της σε συνεργασία με τη Honda.

Η κατάκτηση αυτή καθίσταται ακόμα σημαντική, καθώς είναι η πρώτη φορά που η νίκη πηγαίνει σε μια ομάδα εκτός της «πρώτης τριάδας» από την αρχή της υβριδικής εποχής της Formula 1 το 2014.

Ένα άλλο ενδιαφέρον στατιστικό στοιχείο είναι ότι, χάρη στις τέσσερις νίκες που έχει πάρει η Honda τα τελευταία δύο χρόνια με την Aston Martin Red Bull Racing, η ιαπωνική εταιρεία είναι ο μόνος κατασκευαστής κινητήριας μονάδας που έχει χαρίσει νίκες σε δύο διαφορετικές ομάδες στην υβριδική εποχή.

Ο αγώνας ξεκίνησε φυσιολογικά, με τον Max Verstappen να πλασάρεται έβδομος μετά από μία μάχη του με τον Lance Stroll στους πρώτους γύρους πιέζοντας στη συνέχεια τον Valtteri Bottas που προηγείτο. Πιο πίσω, ο Pierre Gasly ήταν δέκατος και ο Daniil Kvyat ενδέκατος, ενώ ο Alex Albon ήταν άτυχος μετά από μια ελαφριά επαφή του με τον Pierre Gasly στη Στροφή 1, που είχε ως αποτέλεσμα να ανοίξει την τροχιά του πέφτοντας στις πιο πίσω θέσεις.

Ο Daniil, ο οποίος είχε ξεκινήσει με τη σκληρή γόμα σε σύγκριση με τη μαλακή που «φόρεσαν» τα τρία άλλα μονοθέσια της Honda, πλασαρίστηκε από νωρίς στην 11η θέση, με τον Alex να ξεκινά την επίθεσή του προσπερνώντας στους πρώτους γύρους του αγώνα τον Charles Leclerc.

Στη συνέχεια, η Scuderia AlphaTauri εφάρμοσε μια εξαιρετική στρατηγική δίνοντας στον Pierre την ευκαιρία να βάλει στο pitstop του τα σκληρά ελαστικά όταν ο Kevin Magnussen σταμάτησε στην πίστα. Έτσι, ο Pierre κατάφερε να μπει στα pit και να επανέλθει στην πίστα πριν την είσοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας που είχε ως αποτέλεσμα το pit lane να κλείσει έως ότου απομακρυνθεί από την πίστα το μονοθέσιο της Haas. Αυτή η κίνηση είχε ως αποτέλεσμα ο Pierre να αναρριχηθεί στην τρίτη θέση την ώρα που οι υπόλοιποι οδηγοί μπόρεσαν να σταματήσουν για το δικό τους pitstop - συμπεριλαμβανομένων των Max, Daniil και Alex. Όμως, πολύ σύντομα ο αγώνας διεκόπη.

Ο Leclerc είχε μια σφοδρή έξοδο στο μέσον του αγώνα, χωρίς ευτυχώς να τραυματιστεί. Όμως, το συμβάν αυτό έφερε την κόκκινη σημαία, καθώς η μπαριέρα στην τελευταία στροφή της πίστας έπρεπε να επισκευαστεί. Σε αυτό το σημείο επιτράπηκε στις ομάδες να αλλάξουν ελαστικά, με τον Pierre, που μέχρι τότε ήταν στην τρίτη θέση, να τοποθετεί στον 26ο γύρο στο μονοθέσιό του τη μεσαία γόμα, ενώ ο Max και ο Daniil επέλεξαν τη χρησιμοποιημένα μέση γόμα και ο Alex τη σκληρή.

Ο αγώνας ξεκίνησε αμέσως μετά με μια εντυπωσιακή εκκίνηση και τον Pierre να περνά αμέσως τον Stroll προκειμένου να πάρει τη δεύτερη θέση, κάτι που στη συνέχεια μετατράπηκε σε προβάδισμα, καθώς ο Lewis Hamilton μπήκε στα pits για να εκτίσει μια ποινή – καθώς ο Βρετανός μπήκε στα pit για αλλαγή ελαστικών όταν το pit lane ήταν κλειστό.

Με 26 γύρους να απομένουν, ο Pierre άρχισε να απομακρύνεται όντας επικεφαλής του αγώνα, με τον Max δυστυχώς να εγκαταλείπει εξαιτίας ενός προβλήματος που εντοπίστηκε στη μονάδα ισχύος. Με το μονοθέσιο του Alex «πληγωμένο» μέσα στην κίνηση, ο οδηγός δεν μπόρεσε να δώσει τη μάχη προκειμένου να καταταγεί σε θέση που να του χαρίζει βαθμούς, σε αντίθεση με τον Daniil που έδινε τη μάχη του στη 10άδα.

Μπροστά, ο Pierre είχε ανοίξει μια διαφορά, όμως ο Carlos Sainz άρχιζε να πλησιάζει στους τελευταίους 15 γύρους και τελικά να μπαίνει στην ζώνη του DRS του. Όμως ο Pierre διαχειρίστηκε τέλεια τον αγώνα, χωρίς να κάνει λάθη υπό την τεράστια πίεση του Sainz, περνώντας τη γραμμή του τερματισμού 0,4 δλ. εμπρός από τον Ισπανό κατακτώντας έτσι την πρώτη νίκη του στην F1, και την πρώτη της AlphaTauri.

Ο Daniil συνέχισε να μάχεται τερματίζοντας 9ος προσθέτοντας έτσι δύο βαθμούς στο ενεργητικό του, ενώ ο Alex περιορίστηκε στην 15η θέση με την Aston Martin Red Bull Racing να υπολογίζει ότι έχανε ένα δευτερόλεπτο ανά γύρο εξαιτίας της ζημιάς στο μονοθέσιό του.

Toyoharu Tanabe, Technical Director, Honda Racing F1:

"Μια φανταστική νίκη σήμερα για τους Pierre Gasly και την Scuderia AlphaTauri. Είναι ιδιαίτερα ξεχωριστό το γεγονός ότι μπορούμε να γιορτάσουμε αυτήν τη στιγμή μαζί μετά από τον 50ο αγώνα στη συνεργασία μας. Αυτό ήταν ένα επιπλέον μπόνους για την κατάκτηση της νίκης στον εντός έδρας αγώνα της AlphaTauri. Η οδήγηση του Pierre ήταν ταχύτατη και σταθερή και η στρατηγική της ομάδας λειτούργησε τέλεια, όπως και η μονάδα ισχύος μας. Σε συνδυασμό με τις προσπάθειες όλων μας, αυτό έφερε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Συγχαρητήρια στον Pierre, ειδικά για την πρώτη του νίκη στην F1, αλλά και σε όλους στην ομάδα. Η Honda είναι περήφανη για τη συνεργασία μας που έχει ισχυροποιηθεί σταδιακά τα δυόμισι χρόνια που είμαστε μαζί. Ελπίζουμε ότι οι οπαδοί μας σε όλο τον κόσμο απόλαυσαν όσο εμείς αυτό το απόγευμα και τους ευχαριστούμε για τη συνεχή υποστήριξή τους. Αυτός ήταν επίσης ο πρώτος αγώνας με τους νέους περιορισμούς στη λειτουργία της μονάδας ισχύος και έχουμε μάθει πολλά κατά τη διάρκεια των τριών ημερών στην πίστα. Τώρα έχουμε πολλά δεδομένα για να προετοιμαστούμε για τον αγώνα στο Mugello την επόμενη εβδομάδα. Παρόλο που κερδίσαμε, ήταν ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο, ειδικά καθώς είχαμε ένα πρόβλημα στη μονάδα ισχύος του αυτοκινήτου του Max στον αγώνα. Θα εξετάσουμε αμέσως την αιτία και ελπίζουμε ότι θα έχουμε έναν ακόμα πολύ καλό αγώνα την επόμενη εβδομάδα με τα τέσσερα αυτοκίνητα μας. "

Pierre Gasly, Scuderia AlphaTauri Honda - 1ος:

"Είναι καταπληκτικό! Δεν έχω λόγια! Είναι απίστευτο! Έχω περάσει τόσα πολλά πράγματα τους τελευταίους 18 μήνες και αυτό είναι ό,τι καλύτερο από οτιδήποτε περίμενα. Επέδειξα σκληρή αφοσίωση όταν επανήλθα στη Scuderia AlphaTauri. Μέρα με τη μέρα, αγώνα με αγώνα, βελτιωνόμασταν και γινόμασταν πιο δυνατοί - αυτή η ομάδα μου έδωσε το πρώτο μου βάθρο στην F1 πέρυσι στη Βραζιλία και σήμερα, αυτά τα παιδιά μου έδωσαν την πρώτη μου νίκη στη Formula 1, στην Ιταλία, στη Monza, με μια Ιταλική ομάδα. Δεν είμαι κάποιος που παραιτείται από κάτι, αγωνίζομαι πάντα για ο,τιδήποτε στη ζωή μου μέχρι που έφτασα στην F1. Σήμερα ήταν μια υπέροχη μέρα! Στους τελευταίους γύρους όταν προσπαθούσα να κρατήσω την 1η θέση, ήξερα πόσο θα μου στοίχιζε αν την είχα χάσει, δεν θα ήμουν ευχαριστημένος με τη δεύτερη. Έδωσα ό,τι είχα - ήταν δύσκολο – πίεσα πολύ στην αρχή του δεύτερου σκέλους ώστε να μην δώσω σε κανέναν που ακλουθούσε το slipstream. Μετά, οι τελευταίοι πέντε γύροι ήταν τόσο έντονοι… πίεζα πάρα πολύ! Τα ελαστικά μου είχαν φθαρεί, αλλά ήθελα να κερδίσω τόσο πολύ, ακόμα μου νιώθω περίεργο να πω ότι είμαι νικητής σε αγώνα της F1. Ευχαριστώ πολύ όλους αυτούς τους ανθρώπους, εδώ στην πίστα και στο εργοστάσιο, στη Faenza και τον Bicester, είναι και μια υπέροχη μέρα για αυτούς. Οι περισσότεροι είναι από την Ιταλία και τα HQ βρίσκονται στη Faenza της Ιταλίας, μία νίκη στο Ιταλικό Grand Prix είναι καταπληκτική. Σας ευχαριστώ όλους."

Daniil Kvyat, Scuderia AlphaTauri Honda - 9ος:

"Ήταν ένας πολύ γεμάτος αγώνας. Είμαι πολύ χαρούμενος για τον Pierre, συγχαρητήρια σε αυτόν και στην ομάδα, είναι μια υπέροχη μέρα για εμάς. Κοιτάζοντας τον αγώνα μου, η 9η θέση ήταν το μέγιστο που θα μπορούσαμε να πετύχουμε σήμερα με δεδομένα την ώρα που βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας και την επιλογή των ελαστικών με τα οποία ξεκινήσαμε τον αγώνα. Όλα όσα θα μπορούσαν να είχαν πάει στραβά με τη στρατηγική, δυστυχώς πήγαν, αλλά τουλάχιστον τα πράγματα πήγαν ακριβώς αντίθετα για τον Pierre. Ήταν εκπληκτικό για αυτόν να εκμεταλλευτεί την ευκαιρία και είμαι χαρούμενος γι 'αυτόν. Είμαι απογοητευμένος που δεν είχα την ίδια ευκαιρία, αλλά είμαι ικανοποιημένος με τον αγώνα μου, είμαι ειλικρινής με τον εαυτό μου και νομίζω ότι είχα έναν καλό αγώνα. "

Alexander Albon, Aston Martin Red Bull Racing - 13ος:

"Δεν ήταν ένας διασκεδαστικός αγώνας και η 15η θέση σαφώς δεν αντικατοπτρίζει την αληθινή μας απόδοση. Είχαμε πολλές ζημιές με την αριστερή πλευρά του δαπέδου να λείπει μετά από επαφή στην Στροφή 1, και στη συνέχεια με την χρονική ποινή ο αγώνας μας βασικά τελείωσε. Δεν είχαμε καθόλου κράτημα και χάσαμε ένα τμήμα της κάθετης δύναμης, οπότε ήταν ένας μακρύς αγώνας όπου απλώς περιμέναμε το τέλος. Ήταν ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο για εμάς ως ομάδα, το οποίο νομίζαμε ότι θα μπορούσε να είναι, και στη συνέχεια με δεδομένες τις συνθήκες, το έκανε πολύ πιο δύσκολο. Είναι προφανώς μια πολύ καλύτερη μέρα για την AlphaTauri, οπότε είμαστε χαρούμενοι για αυτά τα παιδιά, αλλά εμείς πρέπει να στρωθούμε στη δουλειά και να επικεντρωθούμε στο Mugello σε μια εβδομάδα. "

Max Verstappen, Aston Martin Red Bull Racing - εγκατέλειψε:

"Νομίζω ότι σχεδόν όλα όσα θα μπορούσαν να πάνε στραβά σήμερα πήγαν στραβά. Είχα μια πολύ κακή εκκίνηση με πολύ σπινάρισμα όταν άφησα τον συμπλέκτη και από εκεί και μετά είχα κολλήσει σε ένα τρενάκι με ενεργοποιημένο το DRS που καθιστά σχεδόν αδύνατες τις προσπεράσεις εδώ. Μετά την κόκκινη σημαία είχα ένα πρόβλημα με τον κινητήρα στην επανεκκίνηση του αγώνα, το οποίο προσπαθήσαμε να λύσουμε, όμως δεν πέρασε και έπρεπε να εγκαταλείψουμε, κάτι που φυσικά είναι πολύ απογοητευτικό. Τώρα απλά πρέπει να ξεχάσουμε αυτόν τον αγώνα και να προχωρήσουμε στην επόμενη εβδομάδα σε μία νέα πίστα την οποία όλοι είμαστε ενθουσιασμένοι που θα επισκεφτούμε. Μπορεί να μην ήταν το Σαββατοκύριακό μας, αλλά είμαι πολύ χαρούμενος για τον Pierre, καθώς η AlphaTauri ήταν πολύ γρήγορη όλο το Σαββατοκύριακο και η νίκη εδώ στην Ιταλία ξυπνά έντονα συναισθήματα και ήταν ένα καταπληκτικό αποτέλεσμα για αυτούς. Είναι μια υπέροχη ομάδα ανθρώπων και ελπίζω ότι θα το απολαύσουν γιατί όλοι το αξίζουν. "