ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

50χρονος προσποιούμενος υπάλληλο της Δ.Ε.Η. εξαπάτησε πολίτες σε Σέρρες & Θεσσαλονίκη

sillipsiΗ επισταμένη έρευνα αστυνομικών του Τμήματος Προστασίας Περιουσιακών Δικαιωμάτων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Θεσσαλονίκης οδήγησε στην εξιχνίαση περιπτώσεων απατών και κλοπών σε βάρος ηλικιωμένων ατόμων.

Για την υπόθεση ταυτοποιήθηκε ως δράστης 50χρονος ημεδαπός, σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε δικογραφία για κλοπές και απάτες κατ’ εξακολούθηση.

Ειδικότερα, ο προαναφερόμενος ενεργώντας στους Νομούς Θεσσαλονίκης και Σερρών, το χρονικό διάστημα Μαΐου-Αυγούστου του τρέχοντος έτους, εξαπάτησε συνολικά 9 παθόντες.

Ο 50χρονος είτε προσποιούμενος υπάλληλο της Δ.Ε.Η. ή συνεργείου είτε λογιστή συγγενικού προσώπου των ηλικιωμένων για το οποίο εκκρεμεί οικονομική οφειλή, τους έπειθε να εισέλθει εντός της οικίας τους, από το εσωτερικό των οποίων αφαιρούσε χρηματικά ποσά και τιμαλφή. Σε δύο περιπτώσεις αφαίρεσε τραπεζικές κάρτες των παθόντων, με τις οποίες έτερος συνεργός του προέβη σε ανάληψη χρηματικού ποσού από τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους.

Η συνολική λεία των δραστών υπερβαίνει τις 12.000 ευρώ.

Η σχηματισθείσα δικογραφία θα υποβληθεί στον αρμόδιο Εισαγγελέα.

Με αφορμή το παραπάνω περιστατικό η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης, με σκοπό την αποφυγή παρόμοιων φαινόμενων από επιτήδειους που προσεγγίζουν κυρίως άτομα τρίτης ηλικίας, συνιστά:

• Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας «πλησιάζουν» ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.

• Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).

• Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.

• Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.

• Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.

• Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.

• Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.

• Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).

• Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.

• Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.

• Για περισσότερες χρήσιμες συμβουλές και ενημέρωση σχετικά με τις συνηθέστερες μορφές εξαπάτησης , μπορείτε να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας ( astynomia . gr ) στο πεδίο Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές.