ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

AUDI A4: Εντυπωσιακό!

audi a4 newΗ νέα γενιά Audi A4 αντιπροσωπεύει το συναρπαστικό πάντρεμα της υψηλής τεχνολογίας, της διαισθητικής λειτουργικότητας, της εκλεπτυσμένη αισθητικής και της οδηγικής απόλαυσης.

Τα μοντέλα της οικογένειας του γνωστού bestseller, ενσωματώνουν όλη την εξελιγμένη τεχνολογία, ώστε να αποτελέσουν και πάλι το ορόσημο στην κατηγορία τους.

Απόδειξη των παραπάνω αποτελεί και ο τομέας της αεροδυναμικής: Το A4 Sedan εμφανίζει τον καλύτερο συντελεστή οπισθέλκουσας της κατηγορίας του (0.23).

 

Το A4 Sedan με τον κινητήρα 1.4 ΤFSI 150PS καταναλώνει μόλις 5,2 λίτρα/100χλμ. και οι εκπομπές του CO2 δεν ξεπερνούν τα 123γρ./χλμ Οι ισχυρότεροι κινητήρες είναι οι δύο 6κύλινδροι TDI με ιπποδύναμη που φτάνει τους 272 ίππους. Απόδειξη κορυφαίας ποιότητας και πολυτέλειας, αποτελούν και τα οδηγικά βοηθήματα καθώς και τα συστήματα infotainment. Η νέα γενιά των 4κύλινδρων κινητήρων TFSI με την εξελιγμένη τεχνολογία καύσης, αποτελεί ένα ακόμη ορόσημο στην κατηγορία των 4κίλυνδρων βενζινοκινητήρων, σε ότι αφορά την κατανάλωση και τις επιδόσεις.

Η επιβλητική παρουσία των νέων Audi Α4 και A4 Avant στο δρόμο, επισφραγίζεται και από τις διαστάσεις τους (4,73 μέτρα μήκος, και 2,82 μέτρα μεταξόνιο). Το πλάτος του αυτοκινήτου τονίζεται ακόμα περισσότερο χάρη στο εμφανές νεύρο του αμαξώματος τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ οι ρευστές γραμμές του σχεδιασμού αντανακλούν το σπορτίφ πνεύμα και την κομψότητα της μάρκας. Η μονοκόμματη μάσκα είναι εντυπωσιακά φαρδιά και χαμηλή, ενώ ξεχωριστή είναι και η αισθητική ταυτότητα του εμπρός μέρους χάρη στα προαιρετικά φωτιστικά σώματα LED τεχνολογίας Matrix (συμπεριλαμβανομένων και των ειδικών φλας).

Το πλαίσιο

Παρά τις αυξημένες διαστάσεις, τα νέα AudiA4 και A4 Avant είναι κατά 120 κιλά ελαφρύτερα από τα προηγούμενα – η βασική έκδοση του σεντάν 1.4 TFSI, που θα παρουσιαστεί μετά το επίσημο λανσάρισμα, ζυγίζει μόλις 1.320 κιλά χωρίς φορτίο και οδηγό. Οι παραπάνω τιμές κατατάσσουν το πλαίσιο του νέου A4, ανάμεσα στα ελαφρύτερα της κατηγορίας του. Χάρη στην μέθοδο κατασκευής του και τον έξυπνο συνδυασμό των υλικών, το πλαίσιο είναι κατά 15 κιλά πιο ελαφρύ από εκείνο του προηγούμενου μοντέλου.

Όλο το τμήμα κάτω από το ταμπλό είναι κατασκευασμένο από εξελασμένα φύλλα αλουμινίου, όπως επίσης και το εμπρός εγκάρσιο τμήμα του.

Στο νέο A4 Avant, οι συνδέσεις των άνω άκρων στις πίσω κολώνες είναι κατασκευασμένες από χυτοπρεσσαριστό αλουμίνιο, όπως επίσης και η ίδια η πίσω πόρτα. Η βαθιά χάραξη στην πίσω πόρτα επιτυγχάνεται μέσω ενός ειδικού μηχανισμού που ονομάζεται ‘έξυπνο εργαλείο’ : Αισθητήρες Laser καταγράφουν τη συμπεριφορά του μετάλλου κατά τη διαδικασία, και εάν είναι αναγκαίο, γίνονται μικροδιορθώσεις στην πρέσα, από ηλεκτροκίνητα μηχανήματα κοπής. Με αυτή τη μέθοδο, επιτυγχάνεται η δημιουργία επιφανειών με ακρίβεια χιλιοστών του χιλιοστού.

Οι βάσεις στήριξης της εμπρός ανάρτησης McPherson είναι κατασκευασμένες από χυτοπρεσαριστό αλουμίνιο. Σε σύγκριση με άλλες αναρτήσεις που οι βάσεις τους είναι κατασκευασμένες από φύλλα χάλυβα, και αποτελούνται από διάφορα τμήματα συγκολλημένα μεταξύ τους, η χρήση της συγκεκριμένης μεθόδου εξασφάλισε την μείωση του συνολικού βάρους της ανάρτησης κατά 8 κιλά. Αυτός ο τρόπος σύνδεσης παρέχει εξαιρετικό βαθμό ακαμψίας στη σύνδεση του πάνω μέρους της ανάρτησης με το πλαίσιο, εξασφαλίζοντας έτσι τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την ιδανική οδική συμπεριφορά.

Στα νέα Audi A4 και A4 Avant, ολόκληρη η καμπίνα των επιβατών είναι κατασκευασμένη από ανθεκτικά σε συγκρούσεις, θερμοκολλημένα μεταξύ τους, τμήματα υψηλής αντοχής.   Η συγκεκριμένη κατασκευή εξασφαλίζει εκτός από την ανθεκτικότητα του κλωβού ασφαλείας, και την διασπορά των δυνάμεων μίας εμπρόσθιας σύγκρουσης, όχι στο εσωτερικό της καμπίνας, αλλά σε συγκεκριμένα τμήματα όπως είναι το πλαίσιο της οροφής, οι εμπρός κολώνες, τα μαρσπιέ, καθώς και μέρος του πατώματος. Η συνολική κατασκευή της καμπίνας αποτελεί το 17% της δομής ολόκληρου του πλαισίου.

Εξωτερικός σχεδιασμός

Το συνολικό μήκος της έκδοσης σεντάν του νέου A4 είναι 4.726χλστ. (25χλστ. περισσότερο από το προηγούμενο μοντέλο). Το συνολικό πλάτος αυξήθηκε και αυτό κατά 16χλστ. φτάνοντας τώρα τα 1.842χλστ. ενώ το ύψος παρέμεινε αμετάβλητο στα 1.427χλστ. – το χαμηλότερο αμάξωμα στην κατηγορία premium. Το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 12χλστ. και φτάνει τώρα τα 2.820χλστ. Το νέο AudiA4 Avant είναι κατά 1χλστ. κοντύτερο από το σεντάν και 7χλστ ψηλότερο. Όλες οι υπόλοιπες διαστάσεις είναι ίδιες με του σεντάν.

Οι σχεδιαστές της Audi έδωσαν στα νέα A4 Sedan και A4 Avant μία εντυπωσιακή εμφάνιση, που οφείλεται κυρίως στις ισορροπημένες αναλογίες του αμαξώματος. Με το αμάξωμα να αντανακλά τόσο την τεχνολογία, όσο και το σπορτίφ χαρακτήρα του, η μάρκα των τεσσάρων κύκλων κατάφερε για ακόμα μία φορά να παρουσιάσει ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο.

Στο μπροστινό μέρος οι οριζόντιες γραμμές και το εντυπωσιακό καπό, χαρακτηρίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου. Το κυρίαρχο στοιχείο εδώ είναι η μονοκόμματη μάσκα με τις εντυπωσιακές διαστάσεις και το δικτυωτό πλέγμα.

Κομψότητα και τεχνολογία

Κομψές, αρμονικές, και με τέλειες αναλογίες, οι ρευστές γραμμές στις πλευρές των νέων Audi A4 και A4, τονίζουν το σπορ χαρακτήρα και το μέγεθος του αυτοκινήτου. Το καπό καταλήγει αρμονικά στα πάνω τελειώματα των φτερών, και ξεχωρίζει από τα τέσσερα νεύρα σε όλο του το μήκος. Η γραμμή των ώμων ξεκινά από τις άκρες των φωτιστικών σωμάτων και διατρέχει ολόκληρη την πλευρά καταλήγοντας στα πίσω φώτα. Σε όλο το μήκος των πλευρών, οι έντονες ακμές δημιουργούν ένα έντονο παιχνίδισμα μεταξύ φωτός και σκιάς.

Ένα δεύτερο ‘νεύρο’ ακριβώς πάνω από τα μαρσπιέ διατρέχει τα πλευρά του αμαξώματος, και ενώνει νοητά τους θόλους των τροχών. Το αμάξωμα κάτω ακριβώς από τα πλευρικά παράθυρα έχει σχεδόν διπλάσιο ύψος από εκείνο των τζαμιών μέχρι την οροφή – χαρακτηριστικό σχεδιαστικό στοιχείο των Audi. Η γραμμή της οροφής έχει έντονη κλίση όσο προχωρά προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.audi a4 new3

Στο Avant η οροφή δείχνει σαν συνέχεια της πίσω κολώνας. Στο βασικό εξοπλισμό του Avant περιλαμβάνονται οι μαύρες μπάρες οροφής. Οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι τοποθετημένοι πάνω στις πόρτες, όπως στα σπορ αυτοκίνητα.

Το τελείωμα του πορτμπαγκάζ στην έκδοση σεντάν, σχηματίζει μία μικρή αεροτομή, ενώ η πίσω πόρτα στο Avant διαθέτει ενσωματωμένο σποϊλερ οροφής. Στο πίσω μέρος διακρίνεται ο διαχύτης, και η χρωμιωμένη μονή ή διπλή ανάλογα με τον κινητήρα, απόληξη της εξάτμισης. Διπλή για τις εκδόσεις TDI με κινητήρες άνω των 190 ίππων, ή δύο ξεχωριστές για τις εκδόσεις TFSI με κινητήρες άνω των 190 ίππων, και την έκδοση 3.0 TDI.

Όπως και τα εμπρός έτσι και τα πίσω φωτιστικά σώματα, έχουν σχεδιαστεί με 3διάστατη πολυ-πρισματική εμφάνιση. Με τις βαθιές εσοχές στις εσωτερικές τους γωνίες, τα φώτα αποτελούν συνέχεια των γραμμών του αμαξώματος, ενώ ελάχιστες είναι εδώ οι διαφορές του Sedan και του Avant. Κάθε μονάδα διαθέτει 48 LED (όπου διατίθενται φώτα με LED). Τα στοπ βρίσκονται στην κάτω εξωτερική γωνία, και στη λειτουργία dynamic brake υπάρχει και μία λωρίδα που διατρέχει όλη την επάνω πλευρά. Ανάμεσα στα δύο πίσω φωτιστικά σώματα υπάρχει μία λεπτή λωρίδα που φιλοξενεί τα φώτα του αριθμού κυκλοφορίας.

Έως και 120 κιλά ελαφρύτερα

Παρά το γεγονός ότι οι διαστάσεις του νέου μοντέλου έχει αυξηθεί σε σύγκριση μετο προηγούμενο, το βάρος έχει μειωθεί σημαντικά – έως και 120 κιλά, ανάλογα με τον κινητήρα. Το αμάξωμα των νέων μοντέλων της Audi είναι ένα από τα ελαφρύτερα στην κατηγορία, χάρη σε μία ιδιαίτερα ευφυή πρόσμιξη υλικών, που έχει σαν αποτέλεσμα ένα ελαφρύτερο σύνολο.

Κορυφαίο στην κατηγορία του, αναδεικνύεται το νέο AudiA4, και στον τομέα της ηχομόνωσης. Όλοι οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους γενναιόδωρους χώρους, ενώ οι απαλές γραμμές του εσωτερικού σχεδιασμού τονίζουν ακόμα περισσότερο το διαθέσιμο πλάτος του εσωτερικού του αυτοκινήτου. Περίοπτη θέση στο ταμπλό καταλαμβάνουν οι μεγάλοι αεραγωγοί και η διακοσμητική επιφάνεια. Ιδιαίτερα εντυπωσιακός είναι και ο διακριτικός νυχτερινός προαιρετικός φωτισμός των θυρών και της κεντρικής κονσόλας. Η κορυφαία ποιότητα κατασκευής γίνεται αντιληπτή σε κάθε σημείο του εσωτερικού του αυτοκινήτου, ενώ τα χρώματα και τα υλικά ακολουθούν μία καινούργια φιλοσοφία που δίνει στον πελάτη περισσότερη ελευθερία επιλογής συνδυασμών.

Άνοιγμα του πορτμπαγκάζ για το A4 Avant, με τη βοήθεια αισθητήρα

Ο χώρος αποσκευών του νέου A4 Avant εξασφαλίζει χωρητικότητα που φτάνει τα 505 λίτρα, τιμή που είναι η μεγαλύτερη από όλα τα premium μοντέλα της κατηγορίας του. Με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, και μέχρι την οροφή, ο διαθέσιμος χώρος φόρτωσης φτάνει τα 1.510 λίτρα. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται τόσο το ηλεκτροκίνητο κάλυμμα/εταζέρα του χώρου των αποσκευών, όσο και η ηλεκτροκίνηση ανοίγματος-κλεισίματος της πίσω πόρτας, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται η λειτουργία ανοίγματος-κλεισίματος της πίσω πόρτας, με τη βοήθεια αισθητήρα.

Τα δύο νέα μοντέλα, ενσωματώνουν πληθώρα νέων έξυπνων τεχνολογιών, η χρήση των οποίων γίνεται ιδιαίτερα εύκολη μέσω του νέου συστήματος εμφάνισης και ελέγχου AudiMMI. Στα τεχνολογικά ‘highlights’ του νέου A4 περιλαμβάνονται: το σύστημα Audivirtualcockpit, οι προβολείς LEDAudiMatrix, η επικοινωνία Audismartphone, το ηχοσύστημα της Bang & Olufsen με δυνατότητες 3Dsound, το σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού Audiphonebox, το head-updisplay, καθώς και τα νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και υπηρεσιών δικτύωσης Audiconnectservices.

Η γοητεία της δικτύωσης : το εικονικό cockpit και το MMI της Audi

Πρόκειται για δύο νέες καινοτομίες. Το προαιρετικό σύστημα ‘Audivirtualcockpit’, ένας αμιγώς ψηφιακός πίνακας οργάνων, που περιλαμβάνει μία οθόνη LCD 12,3’’ στην οποία απεικονίζονται με κάθε λεπτομέρεια και μέσω γραφικών υψηλής ανάλυσης, οι σημαντικότερες πληροφορίες που αφορούν το αυτοκίνητο και την οδήγηση.

Το σύστημα ελέγχου MMI στην κεντρική κονσόλα, είναι και αυτό σχεδιασμένο εξ αρχής και λειτουργεί σαν στοιχείο κεντρικού ελέγχου. Το κορυφαίο σύστημα infotainment, με το σύστημα πλοήγησης MMINavigationplus και την οθόνη των 8,3 ιντσών, διαθέτει επιφάνεια χειρισμού ‘touchpad’ στον περιστροφικό επιλογέα, για λειτουργία zoom και εισαγωγή χαρακτήρων. Η φιλοσοφία λειτουργίας και ελέγχου του συστήματος MMI είναι παρόμοια με εκείνη ενός smartphone και περιλαμβάνει και λειτουργία αναζήτησης ελεύθερου κειμένου (free-textsearch).

Το νέο, πιο φυσικό, σύστημα φωνητικών εντολών, αντιλαμβάνεται καλύτερα τις εντολές σε καθημερινή γλώσσα.

Με την δύναμη ενός υπολογιστή

Το σύστημα πλοήγησης MMINavigationplus υποστηρίζεται από την 2ης γενιάς υπολογιστική πλατφόρμα modularinfotainment, που δίνει τη δυνατότητα στην Audi να ενσωματώσει στο αυτοκίνητο τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες του τομέα των ‘consumerelectronics’.

Εάν ο πελάτης παραγγείλει το αυτοκίνητό του με το σύστημα MMINavigationplus, αυτόματα θα έχει στη διάθεσή του και τη μονάδα hardwareAudiconnect, που συνδέει το A4 και το A4 Avant με το internet μέσω του πολύ γρήγορου δικτύου LTE. Οι επιβάτες μπορούν να σερφάρουν στο διαδίκτυο, να στείλουν ή να λάβουν e-mail στα κινητά τους, μέσω ενός Wi-Fihotspot, και ο οδηγός έχει στη διάθεσή του όλες τις εξειδικευμένες υπηρεσίες της επιλογής Audiconnect.

Νέα λειτουργία σηματοδοτεί και το σύστημα επικοινωνίας Audi - smartphoneaudi a4 new9

Το σύστημα ενσωματώνει τις συσκευές iOS και Android σε ένα περιβάλλον που εξελίχθηκε ειδικά για αυτό το σκοπό – το AudiMMI. Το ‘Audiphonebox’ συνδέει τα smartphones με την ενσωματωμένη στο ταμπλό κεραία και πραγματοποιεί επαγωγικά τη φόρτισή τους σύμφωνα με το πρότυπο Qi. Για τους λάτρεις του hi-fi, διατίθεται επίσης και το ηχοσύστημα της Bang & Olufsen 3Dsound, που εισάγει την πρόσθετη αίσθηση του βάθους. Στις δυνατότητες ψυχαγωγίας των πίσω επιβατών, περιλαμβάνεται επίσης και η επιλογή χρήσης του νέου Auditablet.

Πανίσχυροι 6κύλινδροι και 4κύλινδροι κινητήρες

Τα νέα AudiA4 και A4 Avant εξοπλίζονται με 7 κινητήρες, τρείς κινητήρες TFSI και τέσσερεις TDI. Η ισχύς τους έχει αυξηθεί σημαντικά και κυμαίνεται από 150 έως 272 ίππους, ενώ η κατανάλωσή τους εμφανίζεται έως και 21% μειωμένη. Το A4 1.4 ΤFSI 150PS καταναλώνει μόλις 5,2 λίτρα/100χλμ. και οι εκπομπές του CO2 δεν ξεπερνούν τα 123γρ./χλμ.. Όλοι οι κινητήρες – με κορυφαίους τους δύο 3λιτρους 6κίλυνδρους TDI - συνδυάζουν την σπορτίφ απόδοση και την οικονομία, με την ομαλότητα στη λειτουργία τους.

Το νέο Audi A4 ενσωματώνει μία μοναδική καινοτομία που αφορά στους κινητήρες βενζίνης: Ο 2.0 TFSI των 190 ίππων, χρησιμοποιεί μία εντελώς νέα μέθοδο καύσης που τον καθιστά εξαιρετικά οικονομικό γεγονός που μεταφράζεται σε κατανάλωση 4,8 λίτ/100χλμ. και εκπομπές CO2 που δεν ξεπερνούν τα 109 γρ/χλμ.

Οι αντίστοιχες τιμές για την έκδοση Avant είναι 5,0λιτ/100χλμ. και 114 γρ. CO2/χλμ. Αργότερα στην εμπορική πορεία του μοντέλου, θα παρουσιαστεί και μία έκδοση g-tron, που θα κινείται με φυσικό αέριο, ή με το ειδικό βιοκαύσιμο Audie-gas.

Συστήματα μετάδοσης Stronic, tiptronic και χειροκίνητα 

Τόσο τα συστήματα μετάδοσης, όσο και το πλαίσιο των νέων AudiA4 και A4 Avant, έχουν πλήρως ανασχεδιαστεί. Το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο, το 7τάχυτο Stronic (τώρα διαθέσιμο και στην έκδοση με εμπρός κίνηση), και το 8τάχυτο tiptronic, έχουν πλήρως επανασχεδιαστεί. Τα αυτόματα συστήματα μετάδοσης ενσωματώνουν τώρα και τη λειτουργία απεμπλοκής των τροχών όταν δεν υπάρχει φορτίο (freewheelingfunction), γεγονός που περιορίζει σημαντικά την κατανάλωση. Ο έλεγχος της επιλεκτικής κατανομής της ροπής, συμπληρώνει το έργο της μπροστινής αλλά και της 4κίνησης (quattro). Για τον πιο δυνατό κινητήρα TDI, η Audi θα προσφέρει από τις αρχές του χρόνου, και το μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα.

Αναρτήσεις

Τα νέα A4 και A4 Avant συνδυάζουν εξαιρετικά προτερήματα: δυναμική οδική συμπεριφορά και άνεση στην οδήγηση που πλησιάζουν τα επίπεδα των αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας. Οι μηχανικοί και σχεδιαστές της Audi εξέλιξαν ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο, ένα νέο σύστημα ανάρτησης προσανατολισμένο στο χαμηλό βάρος και στην απόλυτη ακρίβεια των χειρισμών.

Η τοποθέτηση του βελτιωμένου ως προς τη συμπεριφορά, εμπρός άξονα των 5 συνδέσμων, εξασφαλίζει την ιδανική απόσβεση τόσο των εγκάρσιων όσο και των πλευρικών δυνάμεων. Τα topmounts είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να είναι αρκετά σκληρά στην αντιμετώπιση των εγκάρσιων δυνάμεων, και αρκετά μαλακά στην αντιμετώπιση των διαμηκών δυνάμεων. Οι κραδασμοί απουσιάζουν πλήρως με τη χρήση των υδρο-ελαστικών βάσεων (hydromounts), που εξασφαλίζουν μοναδικό επίπεδο άνεσης και υψηλό βαθμό απόκρισης.

Προκειμένου να εξασφαλιστεί ο ιδανικός βαθμός σκληρότητας, τα topmounts είναι, σε αντίθεση με τα προηγούμενα μοντέλα, ενσωματωμένα απευθείας στο αμάξωμα, όλοι οι σύνδεσμοι των αξόνων, τα ρουλεμάν, και οι αποστάτες των αμορτισέρ, είναι κατασκευασμένα από χυτοπρεσαριστό αλουμίνιο.

Η ελαφριά κατασκευή συμπληρώνεται από την υιοθέτηση αμορτισέρ μονού σωλήνα υψηλής αντοχής, κούφιες αντιστρεπτικές διπλού τοιχώματος, και πολύ-τμηματικά μουαγιέ. Συγκρινόμενο με το προηγούμενο μοντέλο, το βάρος του μπροστινού άξονα έχει μειωθεί κατά έξι κιλά.

Το κάτω μέρος των ημιαξονίων είναι συνδεδεμένο μέσω καινούργιων ελαστικών βάσεων σε ένα υβριδικό τύπο υποπλαισίου από υψηλής αντοχής αλουμίνιο. Η στήριξη του υποπλαισίου στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος, ελαχιστοποιεί τη μετάδοση των κραδασμών και εξασφαλίζει την ιδανική ευελιξία.

3.5 κιλά ελαφρύτερο: το ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης

Η Audi αποφάσισε την τοποθέτηση ενός εντελώς νέου συστήματος διεύθυνσης με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, που ζυγίζει 3,5 κιλά λιγότερο από εκείνο του προηγούμενου μοντέλου. Το νέο σύστημα καταναλώνει πολύ λιγότερη ενέργεια, και έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να εμφανίζει μία ιδιαίτερα σπορ συμπεριφορά (σχέση 15.9:1). Η υποβοήθηση βασίζεται στην ταχύτητα του αυτοκινήτου. Το σύστημα διεύθυνσης παρέχει στον οδηγό κάθε πληροφορία από το δρόμο, είναι άμεσο, και ιδιαίτερα ακριβές.

Το νέο ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, συνδέεται λειτουργικά με μερικά από τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης όπως το ενεργό cruisecontrol με τις λειτουργίες Stop&Go και υποβοήθηση σε μποτιλιάρισμα.

Το πρόγραμμα ‘Dynamicsteering’ διατίθεται σε συνδυασμό με τους κινητήρες των 150 ίππων και άνω. Μέσω της χρήσης των σειριακών αλλαγών, η σχέση μπορεί να μεταβάλλεται έως και 100%, ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και του επιλεγμένου προγράμματος στο σύστημα Audi drive select. Η ευστάθεια στο δρόμο υποστηρίζεται από ακαριαίες και ανεπαίσθητες κινήσεις του τιμονιού.

Στο πίσω μέρος των νέων AudiA4 και A4 Avant, στη θέση της τραπεζοειδούς διάταξης του πίσω άξονα των προηγούμενων μοντέλων, βρίσκεται ένας άξονας πέντε σημείων στήριξης. Με τη βοήθεια του έξυπνου συνδυασμού των υλικών, το βάρος των επιμέρους τμημάτων του συγκεκριμένου τύπου έχει μειωθεί κατά 5 κιλά.

Η χαμηλή μη αναρτώμενη μάζα χαρίζει σπορτίφ αίσθηση στην οδήγηση, και σε συνδυασμό με τα νέα αμορτισέρ, εξασφαλίζει ήρεμη οδήγηση, εξαιρετικό επίπεδο ελέγχου, και βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόσβεσης. Για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται αμορτισέρ μονής μπουκάλας, γεγονός που συμβάλλει σε περαιτέρω μείωση του βάρους.

Ο άξονας μετάδοσης απομονώνεται από το αμάξωμα με υδραυλικές βάσεις. Η λύση αυτή περιορίζει αισθητά τους κραδασμούς από το δρόμο, διατηρώντας παράλληλα και την κατευθυντικότητα στις στροφές. Πρόσθετα μέτρα για τον περιορισμό της κατανάλωσης είναι τα ειδικά ρουλεμάν μειωμένης τριβής, και οι αεροφράκτες που μειώνουν τις αεροδυναμικές αντιστάσεις κύλισης.

Κεντρική μονάδα ελέγχου της συμπεριφοράς της ανάρτησης – πλατφόρμα ηλεκτρονικής ανάρτησης

Το σύστημα κεντρικού ελέγχου της συμπεριφοράς της ανάρτησης υιοθετήθηκε ώστε να επιτύχει τον ιδανικό βαθμό αλληλεπίδρασης μεταξύ των διαφόρων συστημάτων δυναμικής συμπεριφοράς. Η συγκεκριμένη μονάδα ελέγχου έχει εξελιχθεί αποκλειστικά για το νέο A4.

Δέχεται όλες τις πληροφορίες που σχετίζονται με τη δυναμική συμπεριφορά και μέσω αυτών υπολογίζει τις απαιτούμενες παραμέτρους οδήγησης βάσει του συντελεστή τριβής του οδοστρώματος. Αυτές οι πληροφορίες δίνουν τη δυνατότητα του απόλυτου ελέγχου, ώστε να εξασφαλίζεται κάθε στιγμή η ιδανική δυναμική συμπεριφορά και η μέγιστη άνεση.

Πληθώρα επιλογών : ανάρτηση με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ

Εκτός των στάνταρ αμορτισέρ μονού κυλίνδρου, η Audi διαθέτει για το νέο A4 και A4 Avant και μία μονάδα μέσω της οποίας υπάρχει η δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ δύο προγραμμάτων απόσβεσης. Το πρώτο επικεντρώνεται στην άνεση, ενώ το δεύτερο στην σπορτίφ οδήγηση. Αισθητήρες καταγράφουν τις κινήσεις κάθε τροχού, καθώς και τις πλευρικές και εγκάρσιες επιταχύνσεις του αμαξώματος.

Δυναμική οδική συμπεριφορά audi a4 new7

Η έντονα δυναμική συμπεριφορά, αποτελεί σημαντικό χαρακτηριστικό του νέου AudiA4. Στα μοντέλα της κατηγορίας, τόσο η ευχαρίστηση μέσω της γρήγορης οδήγησης, όσο και η άνεση, είναι θεμελιώδεις παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη στη ρύθμιση της ανάρτησης. Ένα A4 είναι σχεδιασμένο για να είναι διασκεδαστικό όταν οδηγείται σε δρόμους με στροφές, ενώ παραμένει το ιδανικό μέσο άνετης μετακίνησης για μεγάλες αποστάσεις.

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά, δεν βασίζονται μόνο στην ακρίβεια των χειρισμών του καινούργιου ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης, ούτε μόνο στη πρόσφατα εξελιγμένη ανάρτηση 5 συνδέσμων στήριξης του εμπρός και πίσω άξονα. Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα αποτελεί το γεγονός ότι η δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Οι επιλογές του συστήματος Audidrive επηρεάζουν τη χαρτογράφηση του συστήματος διεύθυνσης, την απόκριση του γκαζιού, αλλά και της προαιρετικής ανάρτησης μεταβλητής απόσβεσης. Τα παραπάνω εξασφαλίζουν στον οδηγό του νέου A4 την σιγουριά στον αυτοκινητόδρομο, και την απόλυτη ακρίβεια χειρισμών στους επαρχιακούς δρόμους.

Η απόφαση της Audi να τοποθετήσει αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης, κάνει το αυτοκίνητο ακόμα πιο ξεχωριστό σε ότι αφορά τον τομέα της άνεσης. Για πρώτη φορά, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του δύο επιλογές για τη ρύθμιση της συμπεριφοράς της ανάρτησης. Η μία εστιάζεται περισσότερο στο δυναμισμό και τη σπορτίφ οδήγηση, ενώ η άλλη δίνει περισσότερη έμφαση στην άνεση.

Ένα bestseller για πάνω από 40 χρόνια

1024px Audi A4 B5 front 20080617Η οικογένεια A4 και ο πρόγονός της το Audi 80 υπήρξαν τεχνολογικά πρωτοπόροι και αληθινοί νικητές για πολλές δεκαετίες. Η μάρκα των τεσσάρων κύκλων, με το πρώτο Audi 80, είχε ήδη από το 1972 οριοθετήσει νέα πρότυπα στους τομείς του χαμηλού βάρους, των επιδόσεων και της ευελιξίας.

Τέσσερεις γενιές του Audi 80 βρίσκονταν σε παραγωγή μέχρι το 1994/95, μέχρι να αντικατασταθεί από το AudiA4*. Πέντε εκατομμύρια A4 πέρασαν από τη γραμμή παραγωγής μέχρι το Μάρτιο του 2011, και το φθινόπωρο του ίδιου έτους η μάρκα γιόρτασε την παραγωγή δέκα εκατομμυρίων οχημάτων segment Β, από το 1972.

Η Audi κατασκευάζει τη γκάμα των μοντέλων A4 στο βασικό εργοστάσιο της εταιρείας στο Ingolstadt από το 1994, και στο εργοστάσιο του Neckarsulm, από το 2007.

Η μεγάλη ιστορία των bestselling μοντέλων της εταιρείας, έχει παίξει σημαντικό ρόλο για την Audi, όχι μόνο σε ότι αφορά τα νούμερα των πωλήσεων. Στα 43 χρόνια μέχρι σήμερα, τα διάφορα μοντέλα είχαν να επιδείξουν τεράστιες καινοτομίες. Το σύνθημα της Audi “VorsprungdurchTechnik” επιβεβαιώνεται συνεχώς. Ενδεικτικά αναφέρουμε το σύστημα 4κίνησης quattro με το κεντρικό διαφορικό, το πλήρως γαλβανισμένο αμάξωμα, το κιβώτιο Stronic, και το μπλοκέ διαφορικό.

Το A4 και οι πρόγονοί του, γνώρισαν μεγάλες δόξες και στο πεδίο των αγώνων επίσης. Η γκάμα έχει κατασκευάσει θρυλικά μοντέλα που έδρεψαν αγωνιστικές δάφνες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι - Audiquattro και AudiSportquattro – αλλά και στους αγώνες πίστας με αυτοκίνητα όπως το Audi 90 IMSA-GTO, το A4 quattro Supertouring και το A4 DTM.