ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Οι πατάτες παχαίνουν πιο πολύ από τα αναψυκτικά

patates 240x179Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής και της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, με επικεφαλής τον καθηγητή Διαιτητικής και Επιδημιολογίας Φρανκ Χου, μελέτησαν το ζήτημα της αύξησης του βάρους σε διάστημα 20 ετών, σε περισσότερους από 120.000 ανθρώπους και συμπέραναν ότι η καθημερινή κατανάλωση πατάτας σε οποιαδήποτε μορφή, αλλά κυρίως ως τηγανητή ή «τσιπς» (πατατάκια), μπορεί να αυξήσει σημαντικά το σωματικό βάρος σε βάθος χρόνου.

Σε σχέση με τα αναψυκτικά, τα γλυκά και τα παγωτά, οι πατάτες και τα πατατάκια είναι ακόμα πιο «ένοχοι» για τα παραπανίσια κιλά, βρήκαν οι ερευνητές.

Γάλα αμυγδάλου: Τα θρεπτικά του στοιχεία και πώς θα το παρασκευάσετε

gala amugdalou

Το γάλα αμυγδάλου είναι μια εναλλακτική πηγή πρόσληψης θρεπτικών στοιχείων για όσους δεν θέλουν να πίνουν γάλα ζωικής προέλευσης ή έχουν δυσανεξία στη λακτόζη.

Αποτελεί σημαντική πηγή ασβεστίου, είναι ήπιο για το στομάχι και χωνεύεται πολύ εύκολα.

Πώς θα το φτιάξετε

Ποιες είναι οι κατάλληλες ώρες για καφέ και ποιες όχι

καφεςΞέρουμε ότι ο καφές τονώνει αλλά πότε είναι η κατάλληλη ώρα να πιούμε ένα καφεδάκι;

Μια μελέτη αποκαλύπτει ότι η κατάλληλη ώρα το πρωί για την κατανάλωση καφέ είναι μεταξύ 09:30 και 11:30 π.μ.

O λόγος είναι ότι σ’ αυτό το διάστημα τα επίπεδα της ορμόνης κορτιζόλης πέφτουν ενώ η καφεΐνη έχει την ιδιότητα να ανεβάζει την κορτιζόλη.

Αυχενικό σύνδρομο: Φυσικοί τρόποι αντιμετώπισης

ayxeniko-syndromo mesa

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής προκαλεί σε πολλούς ανθρώπους μια σειρά συμπτωμάτων που ανήκουν στο φάσμα του αυχενικού συνδρόμου.

Η πολύωρη καθιστική εργασία, η λάθος στάση του σώματος τη μέρα αλλά και στον ύπνο, το στρες, η έλλειψη άσκησης, οι παθήσεις της σπονδυλικής στήλης, οδηγούν σε περιορισμό των κινήσεων και πόνο.

Το γρήγορο περπάτημα προστατεύει την καρδιά

περπατημα

Σύμφωνα με την Παγκόσμια Καρδιολογική Ομοσπονδία, οι περισσότεροι θάνατοι από καρδιά (τουλάχιστον το 80%) θα μπορούσαν να αποφευχθούν, αν οι άνθρωποι έθεταν υπό έλεγχο τους κυριότερους παράγοντες κινδύνου (κάπνισμα, ανθυγιεινή διατροφή, παχυσαρκία και καθιστική ζωή).

Η άσκηση και ειδικότερα το περπάτημα αποτελεί έναν από τους καλύτερους τρόπους προστασίας από τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Ωστόσο, το 25% των ανθρώπων δεν έχει συναίσθηση του πόση ώρα περπατάει κάθε μέρα.

Μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε έξι χώρες (ΗΠΑ, Βρετανία, Ισπανία, Κίνα, Ινδία, Βραζιλία) και αφορούσε περίπου 7.400 ενήλικες, άνω των 18 ετών, δείχνει ότι το 14-37% των ενηλίκων δεν γνωρίζουν πόση ώρα βαδίζουν καθημερινά.

Σήμερα είναι πολύ εύκολο να ξέρει κάποιος πόσο περπατάει με τη βοήθεια ενός βηματομετρητή.

Μισό αβοκάντο την ημέρα “κόβει” την όρεξη

αβοκαντοΜισό αβοκάντο (avocado) μαζί με το μεσημεριανό φαγητό μπορεί να αυξήσει το αίσθημα κορεσμού της πείνας και να περιορίσει τη λαχτάρα για τσιμπολόγημα αργότερα μειώνοντας τη πρόσληψη θερμίδων μέσα στην ημέρα.

Αυτό γράφουν στην επιθεώρηση Nutrition Journal, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Loma Linda της Καλιφόρνιας.

Να σημειωθεί ότι το αβοκάντο ίναι πλούσιο σε λιπαρά και έχει αρκετές θερμίδες.

Μπορεί η διατροφή να μας προστατέψει από τον COVID-19 ;

diatrofi20917Το τελευταίο διάστημα λόγω της ευρύτερης ανησυχίας των ανθρώπων για τον covid-19, γίνεται πολύς λόγος και για την διατροφή που θα μας βοηθήσει να παραμείνουμε υγιείς. Δυστυχώς κυκλοφορούν στο διαδίκτυο πολλές παραπλανητικές πληροφορίες σχετικά με θρεπτικά συστατικά ή τρόφιμα τα οποία δρουν ενάντια της λοίμωξης. Η επιστημονική κοινότητα όμως είναι ξεκάθαρη. Δεν υπάρχει κανένα θρεπτικό συστατικό ή τρόφιμο ή συμπλήρωμα ικανό να ενισχύσει τη δράση του ανοσοποιητικού συστήματος, ώστε να μην νοσήσετε από τον κορωνοϊό ή οποιοδήποτε άλλο παθογόνο.

Νιώθετε ότι αρρωσταίνετε; Δείτε τι πρέπει να κάνετε

kruoma

Μη σας πιάνει πανικός! Εφαρμόστε τις παρακάτω τέσσερις απλές στρατηγικές για να αποφύγετε την επιδείνωση των συμπτωμάτων και την περιττή ταλαιπωρία.

1. Πάρτε συμπλήρωμα ψευδαργύρου

Ο ψευδάργυρος θα σας βοηθήσει να περιορίσετε τη διάρκεια των συμπτωμάτων. Έχει παρατηρηθεί επίσης ότι η συστηματική λήψη του συμπληρώματος μειώνει το συνολικό αριθμό των επεισοδίων κρυολογήματος σε ετήσια βάση.

Χαλβάς: Πόσο θρεπτικό είναι το γλυκό της νηστείας;

xalvas3418του Κωνσταντίνου Μπακόπουλου*
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Πόσες θερμίδες έχει ο χαλβάς; Πόση ποσότητα να καταναλώσω; Ποια είναι η διατροφική του αξία; Αν αναζητάτε τις απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα τότε δεν έχετε παρά να συνεχίσετε την ανάγνωση.

Με περιορισμένη ιατρική συνταγή η διάθεση του plaquenil

eof19320 minΚατόπιν σημερινής γνωμάτευσης του Επιστημονικού Συμβουλίου Εγκρίσεων (Ε.Σ.Ε.) του ΕΟΦ, η οποία έγινε αποδεκτή από τον Πρόεδρο του Οργανισμού, ο τρόπος διάθεσης του προϊόντος PLAQUENIL ορίζεται με ««Περιορισμένη ιατρική συνταγή από ειδικό ιατρό. Ιατρική συνταγή φυλασσόμενη επί διετία».

ΕΟΦ: Αναστέλλεται η χρήση του ulipristal acetate για τα ινομυώματα μήτρας

eof271017Η Επιτροπή Ασφάλειας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων (PRAC) συστήνει στις γυναίκες να σταματήσουν να λαμβάνουν το ulipristal acetate των 5 mg ( Esmya και γενόσημα σκευάσματα) για τα ινομυώματα μήτρας ενόσω μία επανεξέταση ασφάλειας είναι σε εξέλιξη. Κανένας νέος ασθενής δεν θα πρέπει να ξεκινά θεραπεία με τα σκευάσματα, τα οποία θα τεθούν προσωρινά σε αναστολή σε ολόκληρη την ΕΕ κατά τη διάρκεια της επανεξέτασης.

Πως να εξασφαλίσουμε την υγιεινή και την ασφάλεια των τροφίμων στα σχολεία

trofima sxoleiaΠοιες είναι οι προϋποθέσεις για την υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων, τα οποία προετοιμάζονται στο σπίτι και μεταφέρονται από τους μαθητές για τη σίτιση τους στα ολοήμερα σχολεία;

α) Η σωστή προετοιμασία στο σπίτι υγιεινών και ασφαλών γευμάτων ή πρόχειρου φαγητού (σάντουιτς).

β) Η τήρηση των ορθών πρακτικών μεταφοράς από το σπίτι στο σχολείο (π.χ. διατήρηση ψυκτικής αλυσίδας για τα τρόφιμα που αλλοιώνονται εύκολα).

Ταχίνι με μέλι: Η πιο γλυκιά πηγή ενέργειας!

taxini me meli fit 660x440Ένα γευστικό και γεμάτο ενέργεια σνακ, αποτελεί ο συνδυασμός μέλι με ταχίνι.

Το λαχταριστό αυτό σνακ μας βοηθά να ανταποκριθούμε στην απαιτητική καθημερινότητα θωρακίζοντας παράλληλα τον οργανισμό μας.

Ας δούμε το καθένα ξεχωριστά:


Μέλι

Το μέλι είναι ένα φυσικό τρόφιμο το οποίο είναι άκρως ωφέλιμο για την υγεία.

Ο πιο σημαντικός λόγος υγείας για να πίνετε καφέ κάθε πρωί

ellinikos kafes

Οι περισσότεροι από εμάς συνοδεύουμε το πρωινό μας ξύπνημα με την κατανάλωση καφέ, επειδή μας φέρνει σε εγρήγορση για τη δύσκολη μέρα που ακολουθεί.

Τώρα, μια νέα έρευνα από το Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου των ΗΠΑ σε συνεργασία με τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του πανεπιστημίου του Yale, έρχεται να αποκαλύψει έναν ακόμη, πολύ πιο σημαντικό, λόγο για να πίνουμε καφέ.

Η κατανάλωση καφέ, σύμφωνα με τους ερευνητές, μπορεί να μειώσει την πιθανότητα εκδήλωσης μελανώματος (καρκίνος) στο δέρμα κατά 20%.