ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Τροφές που πρέπει να αποφεύγουμε πριν τον ύπνο

trofes 1Συχνά, λίγη ώρα πριν το βραδινό ύπνο νιώθουμε λιγούρα, οπότε επισκεπτόμαστε το ψυγείο και ξεκινάμε το τσιμπολόγημα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς η κατανάλωση φαγητού πριν τον ύπνο ευθύνεται όχι μόνο για τα περιττά κιλά, αλλά και για τον κακό ύπνο, οπότε καλό είναι να τρώμε τουλάχιστον ένα τρίωρο πριν.

Ωστόσο υπάρχουν κάποιες τροφές, που καλό είναι να τις βγάλουμε από τη βραδινή μας λίστα.

Πατατάκια

Τα πατατάκια πριν τον ύπνο πρέπει να αποκλειστούν, αφού εκτός του ότι τελικά θα καταναλώσουμε μεγάλες ποσότητες, είναι πλούσια σε αλάτι επηρεάζοντας την αρτηριακή μας πίεση. Οι μελέτες καταλήγουν ότι γενικότερα τα πατατάκια είναι «κενές θερμίδες» χωρίς καμία διατροφική αξία, γι’ αυτό αν θελήσετε να φάτε κάτι τραγανιστό, προτιμήστε μερικά αμύγδαλα ή λίγα καρότα.

Αλκοόλ

Το αλκοόλ χαλαρώνει τις βαλβίδες που ενώνουν το στομάχι με τον οισοφάγο, οπότε ο οργανισμός αδυνατεί να κρατήσει το φαγητό εκεί που πρέπει, με την παλινδρόμηση να καιροφυλακτεί. Συν τοις άλλοις, μην ξεχνάτε και τις θερμίδες.

Κόκκινο κρέας

Το κρέας γενικότερα δε συστήνεται πριν τον ύπνο καθώς χρειάζεται χρόνο για την πέψη, ειδικά το κόκκινο και ακόμη ειδικότερα το επεξεργασμένο, οπότε πρέπει να αποφεύγεται σε κάθε περίπτωση. Ο λόγος είναι ότι τα λίπη και οι πρωτεΐνες του κρατούν τον οργανισμό μας «απασχολημένο» προκειμένου να τα διασπάσει κι αυτό ενδεχομένως να μας προκαλέσεις δυσφορία, κράμπες και κακό ύπνο. Ακόμη, το κόκκινο κρέας αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

Σοκολάτα

Κάποιες σοκολάτες έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, ενώ περιέχουν και καφεΐνη, όπως και ένα λιγότερο γνωστό διεγερτικό, τη θεοβρωμίνη, δίνοντάς σας κι άλλο λόγο για να την αποφύγετε.

Καφές

Ο καφές πριν τον ύπνο, εκτός του ότι μπορεί να σας καθυστερήσει ώρες ολόκληρες από το να αποκοιμηθείτε λόγω της καφεΐνης του, είναι και όξινος, προκαλώντας ακόμη περισσότερα στομαχικά οξέα και κατ’ επέκταση δυσφορία.