ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η θρεπτική αξία των Χριστουγεννιάτικων ...πειρασμών

xristougenniatika-glyka

Οι γλυκοί πειρασμοί στις γιορτές των Χριστουγγένων είναι πολλοί στους οποίους εάν αφαιθούμε χωρίς περιορισμούς θα μας οδηγήσουν σε σημαντική αύξηση  κιλών και λίπους.

Βασιλόπιτα

Τύπου κέικ
Σύσταση ανά 100gr
Ενέργεια: 350Kcal
Ολικά λιπαρά: 18gr.
Κορεσμένα λιπαρά: 9gr
Μονοακόρεστα λιπαρά:  6gr
Πολυακόρεστα λιπαρά: 4gr
Χοληστερόλη:78
Νάτριο: 308mg
 
Τύπου τσουρέκι
Σύσταση ανά 100gr
Ενέργεια: 255 Kcal 
Ολικά λιπαρά: 12gr
Κορεσμένα λιπαρά: 4gr
Μονοακόρεστα λιπαρά:  5gr
Πολυακόρεστα λιπαρά: 3gr
Χοληστερόλη:65
Νάτριο: 105mg
 
Η βασιλόπιτα (τσουρέκι) περιέχει  αντιοξειδωτικές ουσίες χάρη στη μαστίχα και στο πορτοκάλι που έχει ως συστατικά. Έχει μικρότερη περιεκτικότητα σε νάτριο, το οποίο είναι υπεύθυνο για την αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Επίσης η ποσότητα βουτύρου που περιέχει είναι μικρότερη σε κορεσμένα λίπη σε σχέση με την βασιλόπιτα τύπου κέικ.
Η βασιλόπιτα (κέικ)  αυξάνει τη χοληστερόλη στο αίμα που είναι ένοχη για καρδιαγγειακές παθήσεις. Πρέπει όμως να αναφέρουμε ότι αποτελεί καλή πηγή ασβεστίου λόγω του γάλακτος και των αμυγδάλων, συστατικό απαραίτητο για τα οστά και τα δόντια. 
 
Μελομακάρονα
Σύσταση ανά 100gr
Θερμίδες: 365kcal
Πρωτεΐνες: 3,6gr
Ολικό λίπος: 19,1gr
Κορεσμένο λίπος: 2,5gr
Μονοακόρεστα λιπαρά:11,5gr
Πολυακόρεστα λιπαρά: 4gr
Χοληστερόλη: 0

Τα μελομακάρονα λόγω του ελαιολάδου και των καρυδιών αποτελούν καλή πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών όπως βιταμίνη Ε. Το μέλι είναι ένα τρόφιμο πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σε σίδηρο αλλά και σε φυλλικό οξύ. Έχει αντιμικροβιακές ιδιότητες και ενισχύει την νευρική λειτουργία του οργανισμού.  Στα μελομακάρονα προσθέτουμε γαρύφαλλο το αποτελεί σημαντική πηγή φωσφόρου, μαγνησίου και καλίου το οποίο βοηθάει σε περιπτώσεις μυϊκών σπασμών.


Πηγή: http://www.focusfm.gr/