ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Είστε προετοιμασμένοι για τη νηστεία της Μ. Εβδομάδας ;

nisteia29318του Κωνσταντίνου Κούτσικα*
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.
Συγγραφέας του βιβλίου «Κρέας; Όχι, ευχαριστώ!»

Η Ορθόδοξη Χριστιανική νηστεία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής παραδοσιακής διατροφής, αφού σύμφωνα με τη χριστιανική θρησκεία προβλέπετε να νηστεύουμε 180-200 ημέρες ετησίως.

Διαχείριση άγχους: Καλύτερη ψυχολογία για καλύτερη υγεία

stress jobΠολύ συχνά τα άτομα εκφράζουν δυσφορία για τον καθημερινό τρόπο ζωής τους παραπονούμενοι ότι η ζωή τους είναι έντονη και γεμάτη στρες.

Το στρες είναι αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης του ατόμου με το περιβάλλον του.

Όταν το άτομο αισθάνεται αδυναμία να ανταπεξέλθει, βασιζόμενο στις προσωπικές του ικανότητες και δεξιότητες, στις απαιτήσεις του περιβάλλοντός του, τότε βιώνει το λεγόμενο στρες μας λέει η ψυχολόγος Ελένη Τσιούλη.

Κορεσμός: Διατροφή για να αντιμετωπίσετε την πείνα!

trofi22518του Κωνσταντίνου Μπακόπουλου*
& της Δέσποινας Γκακνή**

«Αν δεν πεινάσεις, δε θα χάσεις!». Είμαι σίγουρος πως κι εσείς έχετε ακούσει τη φράση αυτή. Κατά πόσο όμως ισχύει; Αν και είναι γεγονός πως για τη μείωση του βάρους απαιτείται μείωση των θερμίδων, άρα μείωση της προσλαμβανόμενης τροφής, αυτό δε συνεπάγεται αύξηση της πείνας!

Χορτοφαγία: Υγεία, χωρίς ελλείψεις

xortofagia29918του Κωνσταντίνου Κούτσικα*
Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Μ.Sc.

Σύμφωνα με διεθνείς χορτοφαγικούς οργανισμούς (Vegetarian Society και Vegetarian Resource Group), «χορτοφάγος ονομάζεται εκείνος που δεν καταναλώνει κρέας, πουλερικά και θαλασσινά και όλα τα υποπροϊόντα τους, με ή χωρίς την κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων και αυγών».

Κλιματιστικά: Χρήση και κίνδυνοι για την υγεία

xrisi klimatistikonΣύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς λειτουργίας, η θερμοκρασία στην οποία πρέπει να έχουμε ρυθμισμένα τα κλιματιστικά στο σπίτι είναι οι 25 βαθμοί Κελσίου το καλοκαίρι και οι 21 βαθμοί Κελσίου τον χειμώνα.

Επίσης, πρέπει μία φορά τον χρόνο να διενεργούμε συντήρηση με την βοήθεια εξειδικευμένου τεχνίτη ψυκτικού και κάθε 2-3 μήνες (εφόσον το χρησιμοποιούμε συνεχώς) να πλένουμε το φίλτρο κάτω από τρεχούμενο νερό.

Τελικά το γάλα μας κάνει καλό;

gala2618της Ειρήνης Μπαμπαρούτση*

Το γάλα αποτελεί εξαιρετικό συνδυασμό όλων των μακροθρεπτικών συστατικών, όπως υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπος μαζί, σε άριστη αναλογία μεταξύ τους, αλλά και αρκετές βιταμίνες και σημαντικά για τον οργανισμό μέταλλα.

Δωρεάν έλεγχος όρασης σε παιδιά δημοτικού 6-12 ετών από το δήμο Θεσσαλονίκης

ofthalmologikes eksetaseis2318Με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού σε θέματα δημόσιας υγείας, το Τμήμα Προστασίας και Προαγωγής της Δημόσιας Υγείας της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας και Δημόσιας Υγείας του Δήμου Θεσσαλονίκης, πραγματοποιεί δωρεάν έλεγχο όρασης σε παιδιά Δημοτικού 6-12 ετών. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε κατοίκους/δημότες του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Η διατροφική απάντηση στο Alzheimer (Αλτσχάιμερ)

anoia25918της Φωτεινής Ρέβη*
& της Αναστασίας Μαρκάκη**

Η νόσος Alzheimer είναι μια προοδευτική εκφυλιστική νόσο του νευρικού συστήματος, ενώ αποτελεί την κυριότερη αίτια εμφάνισης άνοιας σε άτομα άνω των 65 ετών με ποσοστό μεγαλύτερο του 50% επί των ανοικών ασθενών. Η νόσος Alzheimer χαρακτηρίζεται από διαταραχή της προσωπικότητας, της συμπεριφοράς και διαταραγμένη κρίση. Επίσης τα άτομα εμφανίζουν δυσκολίες στην κατανόηση και στην έκφραση λόγου, ενώ μπορεί να συνοδεύεται και από διαταραγμένη διατροφική συμπεριφορά και σοβαρή απώλεια βάρους.

Διατροφή και σκλήρυνση κατά πλάκας

sklirinsi kata plakas31518της Ευσταθίας Παπαδά*
& της Κων/ντίνας Τσουτσουλοπούλου**

Η Σκλήρυνση κατά Πλάκας (ΣκΠ) είναι μια ασθένεια του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος (ΚΝΣ) που επηρεάζει τον εγκέφαλο και τη σπονδυλική στήλη.

Τι αποκαλύπτει μια ανθρώπινη τρίχα

karagkiozaki17418Τι κρύβει μια τρίχα από τα μαλλιά μας;
Μη βιαστείτε να απαντήσετε.
Τα μαλλιά είναι ένας καταπληκτικός σχεδόν άφθαρτος, βιο-δείκτης που μεταφέρει πολλές προσωπικές πληροφορίες σε ένα κβαντικό επιγενετικό επίπεδο.

Τα δείγματα των μαλλιών μας ( λίγες τρίχες)μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να χαρτογραφηθούν περισσότεροι από 800 βασικοί δείκτες ευεξίας, τοξινών, ιχνοστοιχείων, βιταμινών, κ.α. Σήμερα υπάρχει η δυνατότητα «σκαναρίσματος» όλου του ανθρώπινου οργανισμού μέσα από μια τρίχα. Κυριολεκτικά.

Είστε έτοιμοι για το Πασχαλινό τραπέζι;

pasxalino trapezi4418του Πάρη Παπαχρήστου*
& του Αναστάσιου Παπανικήτα**

Οι γιορτινές ημέρες του Πάσχα είναι καλό να αποτελούν μία πολύ καλή ευκαιρία να δούμε φίλους, συγγενείς και φυσικά να ζήσουμε τα έθιμα και να απολαύσουμε τις πασχαλινές διατροφικές προτάσεις, παρά να είναι ένα ακόμη διατροφικό γεγονός που να χαρακτηρίζεται από υπερφαγία και πιθανά γαστρεντερικά προβλήματα.

Χαλβάς: Πόσο θρεπτικό είναι το γλυκό της νηστείας;

xalvas3418του Κωνσταντίνου Μπακόπουλου*
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Πόσες θερμίδες έχει ο χαλβάς; Πόση ποσότητα να καταναλώσω; Ποια είναι η διατροφική του αξία; Αν αναζητάτε τις απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα τότε δεν έχετε παρά να συνεχίσετε την ανάγνωση.

Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου- Ποιες τροφές προσφέρουν καλό ύπνο;

ipnos16318της Παρασκευής Κουστουράκη*
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, M.Sc.

Ο ύπνος, αν και οι μηχανισμοί του βρίσκονται ακόμη υπό διερεύνηση, είναι εξαιρετικά ζωτικός για την ανθρώπινη ζωή. Πρόκειται για μια περίοδο φυσικής και νοητικής ανάπαυσης, κατά τη διάρκεια της οποίας η ικανότητα λήψης αποφάσεων και η συνειδητότητα μερικώς ή ολικώς αναστέλλονται.